Friday, January 14

Hish Hangin Betul!

Saya memang hangin betul kalau ada orang mengada-ngada nak potong Q kat cashier.


Semalam gi satu kedai runcit ni. Masa nak bayar, adik saya beratur kat depan, saya kat belakang dia. Biasalah guna duit sendiri-sendiri kan. Bayar pun asing-asing lah.


Tetiba ada sorang minah senget ni cuba nak menyelit between saya dan adik saya. Memula tu tak obvious sangat. Ala-ala konon-konon nak letak barang je sebelum gi cari benda lain.


Saya buat tak tahu je la mula-mula tu. Elok je adik saya gerak ke depan, dia menyelit depan saya, letak barang kat kaunter, terus beratur buat bodoh. Hish!!! Hangin betul!!!


Saya pandang muka dia macam singa nak terkam orang, dia buat dekkk je! Takdak sivik punya orang!


Baru saya nak bukak mulut, adik saya yang perasan saya dah nak meletup kat situ terus ambik barang-barang saya. Bayar sekali.


Saya injak ke depan. Barang dia saya seretkan ke belakang. Nasib kau lah!


Lepas tu saya dengar cashier tu cakap-cakap dengan dia. Konon cashier tu kesian dengan dia ah. Kononnya sebab dia dari mula dah beratur kat situ tapi dia teralit pulak tengok benda lain kat tempat lain.


So???


Masa kitorang beratur kat situ tak nampak langsung batang hidung dia, tetiba dia claim dia dah lama beratur kat situ. Apa kes?


Siapa suruh ko beratur awal-awal pastu ngengada gi tempat lain pastu ngengada nak beratur dengan memotong Q balik? Hishhh. Hampes betul. Lain la kalau dia letak barang kat kaunter tu ke, atau apa-apa aje lah attempt dia untuk tunjukkan kat orang yang dia dah lebih awal kat situ, bolehlah saya consider kan.


Kalau sayalah kan, biasanya kalau saya dah amik barang pastu dah beratur pastu tetiba teringat nak ambik barang lain, walaupun saya letak dulu barang-barang saya tu kat kaunter, saya tetap akan beratur semula tanpa memotong Q. Takdelah terus menyelit je tak tentu pasal.


Panas betul hati saya masa tu. Nasib baik adik saya cecepat ambik barang. Kalau tak memang haku dah berleter dah kat situ. Hish!


8 comments:

Rizziela said...

patutnya terus sound ajer...ingat dia sorang ajer ker nak cepat? dah terang2 orang dok beratur...lagi nak potong Q

Saudah Salleh said...

betul. sound aje dia. kalau dia jawab, hang kecoh kejap kat situ.

lia said...

dia nak beranak kot... pasai tu nak cepat ha3...

Madam Bling Bling said...

aku pun tgh panas gak dengan pompuan kat opis aku ni....semer taik dia aku kene basuh...naper la ade manusia macam ni dalam dunia, buat stress orang je!!

Unknown said...

rizziela & saudah,
nak sound masa tu tapi tertahan-tahan. haih. harus lain kali laser kan aje ye dok?

lia,
takde maknanya beranak. kurus je aku nengok. nak ter berry mungkin ah kot. haha.

mbb,
sabarrr sabarrr hehe

isabelle said...

prnh gak jumpa makcik bongok mcm tu kat r&r.
rasa nak sumpah je depan2....
kot ye pun tua, takkan takde akal?/

ImanAzyan said...

hai salam perkenalan..
ni pun biasa gak ni saya alami.. selalu saya soung cashier tu dlu 'jgn scan brg org yg potong Q suruh dia pergi beratur belakang dlu, klu tak aku mengadu dgn supervisor ko` selalunya dia akan suruh customer tu pergi beratur ..

Unknown said...

isabelle,
tulah dok mengenangkan kita ni masih beradab tu yang dok tertahan-tahan tu.

imanazyan,
hai!!! :)
ohhooo bagus tu cakap macam tu kat cashier. harus dipratikkan :)
tapi kalu kes kat kedai runcit ni payah le sikit. dah cashier tu yang tokey nya. huhuhu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!