Wednesday, September 9

Testing *Jadi Ke Tak Nih?*

Saya sedang mencuba publish password protected entry.

Nampaknya menjadi.

Cuba klik kat bawah ni, ada keluar window mintak password tak?

Testing password protected entry :P

Untuk tutorialnya, boleh lah tengok kat sini.

Ataupun boleh jugak kalau nak saya membebel :P

  1. Mula-mula, pi kat edit html dan cari ini --> < /.head> (tanpa dot sebab nak bagi nampak masa publish)

  2. Lepas tu, sila copy paste coding ini SEBELUM tu


  3. Kemudian sila ke sini

  4. Kat sini akan ada 4 boxes yang berkaler kuning, hijau, pink dan purple.

  5. Kat box kuning tu (KEY), isikan password anda. Sila ingat password :P

  6. Kat box hijau (PLAIN TEXT), isikan luahan hati/rahsia anda yang hendak di-protect dengan password itu.

  7. Kemudian click Encrypt.

  8. Abaikan segala mala tulisan di box pink untuk mengelakkan migrain :P

  9. Copy coding di box purple (HTML Code) dan sila paste di New Post di blog anda. Nanti kat HTML code tu ada tulisan lebih kurang gini

    >Show encrypted text<>

    Bolehlah tukar ayat kaler merah tu kepada ayat yang anda suka. Macam saya, saya tukar kepada 'Testing password protected entry :P' seperti di atas.

  10. Voila! Bolehla test.

Renung-renungkan... dan selamat beramal! :)

6 comments:

Farra Dhelina said...

cane nk wat eyh??mcm best jewww :)

Unknown said...

farra,
dah update entry. boleh try baca and test kat blog sendiri. jadi ke tak :)

sWeEtdARLinG said...

aahhh penen... hehehehe...

Unknown said...

amy,
kenapa? peningkah? tang mana tu? :)

i.s.z.a.n said...

babe, tahukan anta bahawa skrip vincent cheung ini akan menyebabkan loading ke blog anda menjadi slow ataupun susah nak bukak?
kami dah try skrip ini dulu (aku, cy, lola) tp klau ko pakai ok, bleyla teruskan ngeeeeeeeeee

Unknown said...

oh ye ke?
sungguh aku tatau.
baiklah. akanku buang skrip itu.
thanks for the info ye.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!