Wednesday, January 6

Pelik

Hari Isnin dan Selasa saya menggagahkan diri untuk keluar awal semata-mata untuk mengelakkan jem. Tapi, tak dapat elak pun. Jem jugak.


Hari ini saya jangkakan jem adalah lagi mengerikan berbanding semalam dan kelmarin, sebab hari ni mungkin parents yang ambil cuti/masuk lambat ke ofis dah start kerja. Tapi saya tetap keluar macam biasa.


Peliknya, jangkaan saya jauh tersasar. Tak jem weh! Memanglah banyak kereta, tapi perjalanan adalah lancar. Saya sampai ofis tepat pukul 8 pagi! Wah. Sungguh awal. Semalam dengan kelmarin sampai dalam 8.15 gitu.


Kalau macam ni gayanya, seronoklah saya. Tapi, waktu pagi ajelah. Petang tak dapat tidak mesti ngadap jem jugak. Nak balik awal saya menunggu menu spesial saya siap dimasak kat kafe saya tu sebab boleh main game lepas office hour je :P jem pulak sepanjang jalan nak keluar ke gate utama tempat kerja saya ni. Sudahnya untuk mengurangkan tahap jem tu, kenalah keluar lambat sikit. Dalam pukul 6.30 ke 6.45 oklah kot. Petang ni kita tengok macamana nanti.


Oh lagi satu sebab saya tak koser nak keluar awal ialah saya takmo sampai kat area rumah saya masa budak keluar sekolah. Gila jem hokeh! Dah la jem kat bukit, habis minyak kereta mak! Gila tak gila, nak dekat 15 minit boleh tersangkut kat area sekolah tu. Padahal nak sampai ke rumah saya mak saya tak sampai seminit je dari rumah tu. Horror sungguh!


Nampaknya juga, expenses untuk petrol telah meningkat dari RM10 sehari ke RM12 - RM15 sehari. Time to adjust my monthly budget!





3 comments:

~ As ~ said...

rumah saya pun lalu sekolah..plg kerja 5.30 msti merempit sekuat hari sebelum tiba kwsn sekolah 5.55...

A.Y.U.N.I.E said...

z, ko memang dah dok kat area cheras ek..aku g keje pun lalu gak kat sekolah bukit tu..astaga, jem macam ke hape..nak plak ader trafiz lite baru pasang di situ..hampeh tull!!!bukan menyenangkan, menyusahkan lagik...

skang ni aku lalu ikut jalan belakang ke balakong jer...hohoho, tapi hari2 maki apek2 yang jalan lembs nak mampusss..

Unknown said...

as,
rempit jgn tak rempit... hehe...

ayu,
ye aku masih di sini. ehehe. traffic light tu tak berfungsi lagi. mebi tu yang buat jem kot.

aku nak tak nak kena gak lalu situ. abih nak lalu mana lg?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!