Friday, June 11

New Features Dalam Blogger

Perasan tak ada benda baru dalam Blogger?


Sila pergi ke tab Designdan klik pada Template Designer.





Macam-macam template yang ada sekarang ni. Tapi rasanya saya takkan tukar cat rumah saya ni dalam tempoh terdekat. ye lah baru je tukar kan.


Kat feature baru ni, bukan takat boleh tukar template je. Boleh tukar dan edit background jugak, pastu boleh tukar imej background tu. Selain tu, boleh tukar layout jugak. Nak 1 column ke, 2 column ke, 3 column ke. Best jugak kan?


Dan seperti biasa boleh ubah kaler font, background bla bla bla. TAPI benda-benda ni boleh diubah kalau kita pilih template dia aje la. Saya rasa kalau kita guna template Minima yang dah dicat cantik-cantik tu, mungkin boleh la kot. MUNGKIN ye. Saya pun tak sure. Apa kata kawan-kawan try dulu.


8 comments:

Anasfadilah said...

baguslah daha ada sekarang,kalau tak kena guna manually godek html la apalah..

p/s:comel gajah biru itu,suka!!

Fara said...

hihihi...boleh try ler pas ni

Unknown said...

anasfadilah,
haah kan. saya yang buta pasal html ni memang naik biru bijik mata nak ubah html tu. hihi.

fara,
try jgn tak try :)

TopsyTurvyMum said...

tadi try sikit2 jer..tapi sayang lagi ngan template skang:)

Nana said...

Salam,

hehe I pun teringin gaks nak tukar but malasnyeee hehe! Hope you dont mind, I letak your blog dalam my blog list ;D

rose zan rahim said...

hhmm.. aku dh godek tp, slh teknik nye psl tonggang t'balik jd blog aku.. uhuk3

Unknown said...

dah lama dah ade template design ni..
tp utk nuffnang memang kena letak semula kod2 tu..

Unknown said...

TTM,
samalah. penat weh godek template yang sekarang nih.

Nana,
sila sila :)

Rose zan,
aiseh. sudah betulkan ke belum?

kakyong,
oh ye ke. kena godek2 jugak la html tu ye?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!