Friday, June 24

Lawak Pulak Rasanya

Kadang-kadang dapat SMS scam pasal simcard anda menang hadiah, no telefon anda berjaya lah apa lah, ada jugak yang lawak sebab nampak bebeno tipu secara terang-terangan.


Ni SMS yang aku terima hampir sebulan lepas. Dari tuanpunya no 0135434211. Baru teringat nak cerita hari ni. Eheh.


"Congratulations! Simcard Anda B'jaya Menangi Cabutan B'tuah RM30,000.00 Dr "PETRONAS"SDN.BHD No Siri:254799 Maklumat lanjut Sila Call Office: 014-2036-808"


Ni SMS yang aku taip betul-betul ikut ejaan dia.


Ok. First of all, awat hang guna bahasa rojak eh? Kejap English, kejap BM. Pastu siap guna short form lagi. 
Kedua, Petronas Sdn Bhd? Biar benar??? Sejak bila pulak Petronas ni jadi Sdn Bhd? Kehkehkeh. 
Last sekali, ngape no office Petronas Sdn Bhd guna no handphone ek? Dah takde fixed line ka?


Adeh la. Aku dengan En Abah tergelak bila dapat SMS ni. Kot ye pun menipu kan. 


Bila Google memang ada jugak orang yang dapat SMS yang lebih kurang cenggini, dari orang yang sama, dapat no siri yang sama (hahaha tak boleh blah betul!) and suruh hubungi nombor yang sama jugak. 


Ada sesiapa pernah dapat SMS cenggini?


Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!