Thursday, February 12

Kejutan

Imran sekarang ni kalau dia nak something dia akan sebut:

"Iman want..." atau
"Iman nak..."

Tatau la mana dia belajar perkataan "want" tu sebab mamanya tak pernah cakap omputih dengannya kat umah. Kadang2 aja. Mama suspek dia belajar kat taska. Bagus la. Hehe.

Kalau dapat apa dia nak, KADANG-KADANG dia akan sebut, "tengs... (thanks)". Inipun mama tak pernah ajar. Biasa mama ajar 'thank you' atau 'terima kasih'.

Oh benda baru ni nenek dgn atuk yang perasan. Mama tak perasan pun. Tak senonoh kan?

Kadang-kadang pulak, kalau Imran ternampak abahnya nak keluar (untuk 'fogging'), Imran akan sebut, "abah nak ikut."

Hm... Imran ni selalu buat kejutan kat mama dengan abah. Hehehe. Lambat bercakap. Tapi bila sesekali terkeluar dari mulut dia, amboi.
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!