Thursday, October 22

Setujukah Anda?



Si A ialah kawan kepada si B. Kemudian si B menolong si A untuk dapatkan kerja di tempatnya.


Maka si A pun kerja seofis dengan si B.


Pangkat B lebih tinggi dari A. Taraf bos lah kiranya.


B selalu lah beri arahan kepada A. Dah namanya bos kan. Tapi nampaknya A ni tak puas hati. Dia kata B ni pergunakan dia sebagai kawan. Kata A, sepatutnya sebagai kawan kenalah kerja sama-sama. B tak boleh bagi arahan kat dia sebab diorang kawan.


Setujukah anda dengan kata-kata A ini?


Adakah hubungan A-B di waktu pejabat, kekal sebagai kawan, atau sepatutnya hubungan bos-staf?


12 comments:

SadiyanaSadikin @ $$ said...

Kawan Tetap Kawan..
Kerja Tetap Ada Protokolnya..

~ As ~ said...

kalau aku A - aku terasa mcm tu jg, dipergunakan
kalau aku B - aku tetap bagi arahan jg sbb aku bos...
ahahahaha

Ms Lola said...

ler... be professional lah.. kalau nak terasaaaa je, dok kat umah

Saudah Salleh said...

bila time kerja, kena profesional..dah si B tu bos, takkan la sebab depa berkawan takleh bagi arahan?
bila luar waktu pejabat, baru leh kerja sama-sama or gurau senda sama-sama..

Unknown said...

itulah juga yang saya pikir (merujuk kepada komen kawan-kawan)

Fara said...

kawan tetap kawan...tapi kena la tau beza time keje.

Fara said...

kawan tetap kawan...tapi kena la tau beza time keje.

MN said...

A adalah seorang yang sengal!

:)

Unknown said...

fara,
betul3. pepandailah nak bezakan, kan?

mn,
memang sengal! opss...

m-i-o said...

mak kalo bab gini malas nak cakap.

bagi debik je kepala si A tu.

action speaks louder than words.

kahkahkah!

Unknown said...

mio,
tolong debikkan boleh tak? :)

Anonymous said...

cuba dgr dua-dua belah pihak. there's must be a reason

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!