Tuesday, June 30

Transformers 1.5

Ahha... bukan CY je yang ada 3.5. Saya pun ada kisah. Transformers 1.5 gitu.


Ahad lepas, saya, En Abah dan anak-anak menonton Transformers 2 di Cheras. Ye, Imran & Irma pun ikut sekali. Kiranya, ini kali pertamalah anak-anak masuk ke dalam panggung.


Kami dapat seat depannnnn sekali. Hoho. Gila mendongaklah. Panggung kat sini dah lama. So bila saya sebut seat depannnn sekali, sila bayangkan jaraknya hanya dalam 3 meter dari screen. Sungguh terjojol mata saya.


Masa memula tengah iklan tu, berair-air mata saya melihat screen. Ye lah, mata rabun saya ni mengambil masa nak adjust dengan cahaya dan visual di screen yang amat besarr tu.


Bila cerita dah start, so far Imran masih ok. Dok sibuk sebut 'Alap, Alap' (read: Asyraf, Asyraf), nama sepupunya yang dia sendiri kaitkan dengan Transformers. Agaknya sebab si Asyraf tu selalu pakai t-shirt Transformers kot.


Pastu dok bising membebel ntah apa-apa. Maknya ni pun layankan ajelah. Main angguk-angguk je padahal tak paham pun apa yang Imran cakapkan. Kehkehkeh. Mulutnya pulak tak berhenti mengunyah popcorn diselang seli dengan air mineral.


Irma pulak, 10 minit lepas cerita dah start, dia dah selamat belayar zzzzz......


Dah separuh jalan, Imran dah mula boring. Sibuk nak duduk kat riba saya. Terpaksalah pass Irma kat En Abah. Lepas dah duduk kat riba, dia dok telek pulak nombor seat dia.


"Mama, mama! Ni... one, two..." Padaha seat dia nombor 16. Layankan ajelah anakku.


Then dia dah start boring. Mintak susu pulak. Padahal sebelum masuk panggung lagi dah selamat minum susu. Saya pun pujuk la suruh tengok 'tivi besar' dulu. Then dia nak 'Mon' dia pulak. Aiseh. Dia dah nak tido la tu. Barang pulak semuanya ada dalam kereta.


Bila dah tak dapat, mulalah dia mengamuk-ngamuk. Cerita pulak tengah best. Tapi nampaknya, terpaksalah kami anak-beranak keluar dari panggung sebab takmau mengganggu ketenteraman orang lain dengan suara melalak menangis dari Imran. Huhu.


Sebab tu lah, saya hanya menonton Transformers 1.5. Tak sempat nak sampai ke no 2. Huhuhu.


P/S: En Abah kata nak ajak tengok Transformers lagi Jumaat ni. Yay!



1 comment:

lia said...

atleast ko ada gk 1.5 nyer dr aku yg xdpt2 lg booking tiket nih... huarghhhh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!