Wednesday, September 16

Hisap Jari

Orang tua-tua kata, baby kalau hisap jari kaki maknanya nak dapat adik. Betul ke?


Secara kebetulannya, sebelum saya tahu saya pregnantkan Irma, Imran sangat suka hisap jari kaki. Masa tu umurnya dalam 3-4 bulan. Saya biarkan aje sebab mungkin dia tengah explore tentang tubuh badan dia kan.


Tup-tup masa Imran nak dekat 5 bulan, saya dapat tahu saya pregnantkan Irma. Terus saya teringatkan habit dia yang suka hisap jari kaki sebelum tu. Jadi, suratan atau kebetulan? betul ke kata orang tua-tua ni ek?


Cerita pasal hisap jari, Irma memang suka hisap jari. Dapat aje tuala, tangan kanan menggentel tuala, jari telunjuk dan jari tengah tangan kiri masuk dalam mulut. Dah jadi habit dah. Dah tak tau macamana nak stop kan dia. Ada cadangan?


Tapi, sekarang ni yang buat saya cuak, Irma dah mula hisap jari kaki! Haiyo!


Bila dihalang, dia mengamuk. Tak pun menangis atau merajuk.


Adakah ini tanda-tanda Irma bagi green light? Erk.. takkanlah?


P/S: Kalau budak umur 1 tahun 4 bulan hisap jari kaki, dikira sebagai 'tanda' jugak ke?


3 comments:

Mommy Harith Hannah said...

Pernah dengar jugak. Siap ader snap gamba dulu, Hakim mase umur setahun, isap ibu jari. Hehe.

Tapi, macam mane lah agaknya kaitan isap ibu jari kaki dgn conceive tue, dari kaca mata sains, ekk? Ekeke.

yaya said...

ha....ha.... dah nak adik la tu.... boleh mula projek mega....

Unknown said...

arnie,
itulah kan. macam-macam petua orang tua ni. tapi banyak juga yang 'kena'.

yaya,
huhu... mamanya tak ready lagilah. kasi kurus badan dulu. haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!