Wednesday, August 26

Puasa: Hari Keempat

Semalam En Abah selamat sampai ke ofis saya pada pukul 6.15 petang. So disebabkan dah lambat, kami decide nak singgah petrol pam dan beli apa-apa yang patut untuk bekalan berbuka. Plus nak isi minyak sekali.


Beli di seven-e Shell yang sebelah UiTM (Federal Highway) tu. En Abah beli ma.mee kari berapi tu. Siap dah rendam awal2 dah. Hish. Tak kembang semangkuk ke waktu berbuka nanti? Saya beli roti yang ada sosej tu saje. Pastu dapat pulak kurma free.


Lepas tu singgah pulak surau lepas tol RM1.10 tu. En Abah baru nak solat Asar. Sabor je lah. Masa tu nak dekat pukul 7 okeh. Asar gajah ke dinosaur gamaknya. Then bergerak lah kami pulang ke Cheras.


Perjalanan adalah smooth and silky sahaja. Syok la pulak sebab tak jem pun. Ye lah dah dekat2 waktu berbuka kan. Saya dah dok terdetik dalam hati, kot-kot sempat agaknya nak sampai rumah sebelum waktu berbuka.


Sekali kat Connaught jem jugak daa.... Jem biasa-biasa aje lah. Kat situ kan memang jem sokmo. Then berkumandanglah azan Maghrib. Berbuka lah kami dalam kereta jugak kekdahnya.


Sampai rumah dalam pukul 7.40 malam. Orang lain baru je lepas habis makan. Mak ni terhegeh-hegeh nak jugak join makan nasi walaupun dah jamah roti dengan kurma. Hehehe. Tak kira.


Menu berbuka semalam ialah daging masak kicap yang marbeles, sayur campur (brokoli + cendawan tiram + kobis), sambal udang dan ayam masak goreng berlada (lauk lebih semalamnya). Alhamdulillah kenyang.


Lepas makan perut adalah memulas-mulas. Actually lepas makan roti sosej tu dah rasa memulas dah. Saya suspek saya diracun keracunan makanan. Masa dok sakit perut tu lah baru teringat yang tempat display roti tu adalah terbuka. Mungkinkah ada lalat dah masuk kat situ? Naya sungguh la. Dan padan muka diri sendiri sebab tak berhati-hati.


So saya pun terpaksa lah membuat lawatan ke toilet. Sangat sakit perut okeh. Lawatannya hanya sekali tetapi mengambil masa yang lama.


Pagi tadi lepas sahur pun masih ada sisa sakit perut tu tapi now dah ok kot. Hopefully semua 'racun-racun' tu dah habis laa saya 'keluarkan' malam tadi. Hehehe.


Oh pagi ni sangat mengantuk saya pun tak tau kenapa. Padahal malam tadi tidur awal sikit dari biasa dan Irma pun takde pulak bangun banyak kali.


Kenapalaa saya rasa entri pagi ni sungguh membosankan? Layan aje la ek. :P





5 comments:

FAM said...

ini namanya luahan hati ;)

lia said...

aku sentiasa sudi mbaca lebih2 g kalau sangap nk wat keje nih ha3...

Unknown said...

mommydania: haha. mungkin lah kot. tu yg pjg bebeno tu.

lia: mekaseh beb.

yaya said...

wah syahdunya kisah berbuka puasa kamu semalam...

3740Journal said...

ala. manade membosankan. i baca sampai abeh..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!