Tuesday, April 12

Cara Untuk Memutihkan Kasut dan Baju Sekolah


Assalamualaikum


Bila dah mempunyai anak yang bersekolah, antara isu yang menjadi topik hangat mak-mak muda lagi hot termasuk saya ialah isu kasut sekolah dan baju sekolah anak. Umumnya anak-anak sekitar usia sekolah rendah ni terutamanya tahap satu memang aktif belaka dan kurang ambil kisah tentang cara untuk pastikan pakaian diorang ni kekal bersih sepanjang sesi sekolah. 


Kadang tu ada yang bajunya tertumpah air lah, terkena sambal lah, takpun terkena kesan minyak makanan dari pinggan kawan masa berebut nak beli makanan kat kantin. Kalau kasut sekolah tak payah ceritalah kan. Hari Isnin kemain suci murni kasut masing-masing. Cuba tengok kasut anak-anak petang Jumaat. Hehehe. 



Mimpi ngeri Jumaat malam Sabtu


Jumaat malam atau pagi Sabtu, antara benda yang wajib dibuat ialah merendam kasut sekolah. Sekali-sekala rendam sekejap baju sekolah guna peluntur. Lepas rendam kasut lama-lama, sental dengan sepenuh hati, jemur dan kapur kasut - pun masih belum dapat kembalikan kesucian keputihan kasut tu. Kusam aje rupanya.


Baju sekolah pulak tak boleh rendam dengan peluntur selalu. Nanti reput pulak baju anak-anak. Nak tak nak sental jugalah mana yang boleh. Tapi macam biasa, tetap tak puas hati. Kalau boleh nak jadi putih berseri-seri macam dalam iklan sabun kat TV.


Sudahnya ibu stress tengok baju dan kasut sekolah anak tak putih macam asal. So, apa solution nya? 


Ini.






Basic H: Pencuci 1001 kegunaan. Ramai dah sebenarnya yang telah mencuba Basic H ni. Cara untuk putihkan baju dan kasut sekolah ialah dengan titiskan beberapa titik Basic H ke dalam rendaman, biarkan lebih kurang setengah jam, kemudian basuh macam biasa. Walahh! Nanti kasut sekolah boleh jadi macam ni:


Ok ini bukan kasutnya. Harap maklum.


Antara testimoni pengguna Shaklee untuk memutihkan kasut sekolah ini:





Banyak lagi testimoni Basic H yang ada kalau kita Google. FYI, Basic H ni bukan terhad untuk basuh kasut dan baju sekolah aje tau. Ianya mempunyai 1001 kegunaan.


Boleh diguna untuk kilatkan semula cerek dan kuali, bersihkan puting botol susu, bersihkan dapur, lantai dan bilik air, dan macam-macam lagilah. Nanti kita share cerita dalam entri yang lain.


Pendek kata, Basic H ni memang superb!


Apatah lagi ianya non-toxic, tidak mempunyai fosfat, organik dan selamat untuk bumi sebab mudah terbiodegradasi.


Yang pastinya ramai yang berpuas hati dengan Basic H ni. Apa kata kalau korang cuba Basic H ni untuk memudahkan kerja-kerja pembersihan di rumah? :)


Untuk pembelian segera Basic H, bolehlah klik icon kat bawah ni ya:






Shaklee Independent Distributor
ID 1001018
HP: 01137081912


Klik sini untuk dapatkan info dan berita tentang produk Shaklee



Ingin tahu harga produk Shaklee? Sila klik sini



Daftarlah sebagai ahli Shaklee hari ini dan nikmati pelbagai kelebihannya!


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!