Monday, September 14

Dah Siap Tapi...

Alhamdulillah 2 dari 3 baju raya yang ditempah dah siap. Kain yang MIL bagi je tak sempat dibuat.


Baki kain baju saya dah selamat dibuat baju kurung Irma. Sungguh comel Irma pakai baju tu.


Salah satu baju saya dibuat baju kurung Pahang. Tapi.... lengannya senteng! Aiseh. Taklah senteng sangat, tapi pendeklah jugak berbanding biasa. Bila ditanya balik rupa-rupanya kain tak cukup.


Saya beli kain yang baju lain, kain lain tu. First time beli. Beli pun dari makcik sendiri. Dia bawa balik dari Bandung. Saya ingatkan kain tu 2 meter each. Rupanya 2 ela. Masa beli tu tak terpikir pulak nak tanya makcik saya. Yelah namanya pun first time.


Ceh. Kalau 4 ela memang la tak cukup untuk mak yang gumuks nih!


So, berlengan senteng lah baju raya saya tahun ni. Huhu.


Misi seterusnya ialah... mencari kasut dan handbag baru. Handbag saya sudah ada kecacatan. Tak best pulak nak dibawa beraya.




Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!