Thursday, November 5

Proses Pertukaran 3

Semalam Irma ke klinik. Bon-bon nya merah-merah dek selalu sangat poo-poo, dan atuk pulak tak perasan dia poo-poo, so tukar diaper pun lambat. Bila tukar diaper lambat, pepaham ajelah kulit bon-bon baby jadi macamana.


Menangis-nangis Irma setiapkali nak tukar diaper.


Plus, badannya naik bintik-bintik merah. Kat belakang, ada satu bintik merah yang besar dan dah 'pecah'. Mak saya saspek Irma kena chicken pox.


Di klinik, Dr kata perut Irma masuk angin. Itu antara sebab dia selalu poo-poo. Pasal bintik merah tu, Dr suruh tunggu 2-3 hari lagi. Kalau makin banyak naiknya, kena ke klinik semula. Tapi kata Dr, itu bukannya chicken pox.


Mak saya kata, agaknya Irma alah dengan susu baru yang saya belikan untuk Irma tu. Hmm.. mungkin jugalah kot.


Sejak malam kelmarin (Selasa), saya dah stop beri Irma susu-susu baru tu. Saya beri semula Pediasure.


Nampaknya, buat masa ini, hanya Pediasure saja FM yang sesuai buat Irma. Saya pun belum ada masa yang sesuai untuk meneruskan misi mencari FM murah baru.




2 comments:

Mommy Harith Hannah said...

Alahai, kesiannya Irma... Get well soon dear!

p/s : Zety, nak minta email address buleh?

Unknown said...

Arnie,
zetyzin at gmail dot com
:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!