Thursday, February 18

En Abah

Ok Ok disebabkan sudah klik tajuk ini, maka saya pun buatlah jugak tag ni :)


1 – FIRST TIME JUMPA YOUR HUBBY BILA AND KAT MANA?
26 Julai 1999 - seminggu selepas declare. Dia datang ke kolej, jemput saya makan KFC kat Kompleks PKNS. Hehe.


2 – LOVE AT FIRST SIGHT?
Nope. Love at first sound of his voice :)


3 – WHO IS HE WHEN THE FIRST TIME U MET HIM?
 Student macam saya jugak.


selepas akad nikah. orang kelaparan dalam rumah, dia dah makan dulu! haha.


4 – HOW LONG IT TAKES FOR HIM TO ASK U OUT FOR A DATE?
Setahun lebih. Satu tahun lima bulan to be exact.


5 – FIRST PLACE DATING DI?
Jawapan sama seperti soalan no 1.


6 – HOW HE PROPOSED?
Erk! Macamana boleh tak ingat nih? Rasanya biasa-biasa aje. Dia just bagitau yang kami ni perlu ada ikatan. That's it.




7 – SPECIAL DATE WITH UR HUBBY?
Ohh banyak...
27.04.1998 - first time dengar suara dia thru phone :)
27.05.1999 - dia proposed saya supaya jadi gf dia. tapi saya tak bagi jawapan pun. segan seh.
19.07.1999 - saya beri jawapan kepada soalan dia yang 27.05.1999 tu. ngee...
16.04.2005 - majlis pertunangan
10.06.2006 - sah saya menjadi isterinya.
05.05.2007 - lahirnya hero saya, Muhammad Imran Danish.
24.05.2008 - Irma Adreanna pula menyusul, temankan abangnya :)


8 – CHANGES THAT HE ASKED YOU TO DO?
Kuruskan badan. What else kan. 


9 – WHAT IS ABOUT HIM THAT U LOVE SO MUCH?
Kerajinan dia mengemas rumah, sapu lantai, mop lantai, kemas dapur, basuh bilik air, kemas bilik di hujung minggu - bertuah saya kan? Dan bila dia melayan kerenah anak-anak saya (yang biasanya saya dah sah-sah akan bertukar jadi singa betina :P)


 
sesi kuak lentang dengan anak-anak :P

10 – WHAT IS ABOUT HIM THAT U WISH HE WOULD CHANGE?
Berhenti merokok please?


11 – YOU WILL LOSE YOUR MIND N CRACK YOUR HEAD WHEN HE?
kalau dia ada perempuan lain. Enough said.


12 – YOU WILL SMILE THROUGH YOUR EYES FOR THE WHOLE DAY WHEN HE?
says 'I Love You', since jarang bebenor ucapkan gitu. Priceless beb.


 
 

13 – COMPLETE THE SENTENCE BELOW.
‘MY LOVE TOWARDS MY HUBBY IS AS BIG AS…’?
the universe. Tak terjangkau akal fikiran betapa besarnya universe ni kan. 


5 comments:

Fara said...

oh...sessi mengerah otak unt ingt semua tu...

starla said...

ok....yuck...sebab menggelikan utk aku bace....hahahahahhaha....jangan marah!

ibusumaiyah said...

wah wah wah.....menakjubkan....camner boleh ingat segala tarikh tu?..akak tarikh nikah pun baru tahun ni ingat!...hehehe

Nana said...

comel okey!

Unknown said...

Fara,
Haha. Lebih kurang gitu lah.

Izan,
Hahahaha. Ko memang.

Kak Linda,
Hoh baru tahun ni ingat? Sabo je la. Hehe.

Nana,
Saya memang comel. Sekian terima kasih :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!