Tuesday, February 9

Nugget Style ZZ

Ahad malam kelmarin, saya saja-saja buatkan nugget untuk family saya. Ni first time buat nih. Haha. 


Ada terbaca resepi nugget kat sini hari Jumaat hari tu. Tapi saya tak catit apa-apa. Konon simpan dalam otak je lah.


Resepinya adalah sangat simple. Tapi time saya buat, saya main belasah apa yang ada kat rumah masa tu. Hehe.


Nugget style ZZ

Bahan-bahan:
Isi ayam (bahagian dada)
Roti gardenia whole meal
Garam
Black pepper (aji.no.moto)
Telur
Breadcrumbs

Cara-cara:

  1. Mula-mula saya bakar dulu roti. Konon nak kasi garing-garing sikit. Muahaha.
  2. Lepas tu saya carik-carik roti tu kecik-kecik.
  3. Dada ayam siap dipotong kecik, blend bersama roti tadi.
  4. Gaulkan ayam dan roti bersama garam dan black pepper.
  5. Bentukkan nugget, coat dengan telur yang dipukul dan breadcrumbs (sebanyak 2 lapisan).
  6. Goreng.
  7. Sedia dimakan. Hoyeh.


Tapi disebabkan saya buat guna sekeping dada ayam je, so, takdelah banyak sangat nugget yang terhasil. Pulak tu macam-macam saiz ada. kejap besar kejap kecik. Hahaha. Oh rupa adalah tidak penting. Yang penting, sedap! Anak teruna makan siap takmo bagi orang lain. Cuit pun tak boleh. Hahaha. 



Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!