Tuesday, November 9

Positif Negatif

Apa saja doa kita, apa saja kata-kata motivasi yang kita ucapkan pada diri sendiri, gunakanlah ayat positif. Ayat negatif lebih mudah terlekat di minda dan hati kita, jadi elakkanlah.


Contoh ayat motivasi diri yang berbaur negatif ialah, "Aku tak gemuk. Aku tak gemuk." Perkataan TAK itu bunyinya pelan saja berbanding perkataan GEMUK. Perkataan GEMUK itu lagi melekat di kepala kita. Jadi, kalau asyik cakap "Aku tak gemuk" maka sebaliknya akan terjadi, iaitu kita akan semakin gemuk.


Oleh itu, gunakanlah ayat positif ye puan-puan.


Ayat positif hari ini ialah "AKU KURUS".


Sekian. Renung-renungkan dan selamat beramal! :P


Bebelan mengarut dari

3 comments:

Anonymous said...

ahahahaha..kalu mcm tuh,ayat positif aku hari "aku cantik"..buleh? ngeee :p

sisdee said...

hahahah suke..kena amalkan..aku kurus..aku kurus..aku cantik..aku cantik..eerrr agak2 riak tak?? muahahahhahaha

Unknown said...

madamoiselleczar,
bolehhh... bagus tu hihihi.

sisdee,
kan.... lelama rasa bangga dengan diri sendiri. ekekeke. eh bukan riak tu kalau cakap sorang2. kalau cakap depan2 orang mungkin ah kot. ekeke.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!