Saturday, November 22

Kenduri @ Nek Bee's

Hari ni ada kenduri sempena nak pi haji kat rumah Nek Bee.

Nenek, atuk, aunty baya dan aunty dilah pun akan berangkat ke Mekah pada 24hb ni. Actually nenek pun dah buat kenduri last week. Tapi mama tak tulis pape pun kat blog ni sebab takde mende yang menarik yang nak diceritakan.

Kat kenduri Nek Bee ni pun takde apa yg best berlaku. Satu-satunya perkara yang best terjadi kat sana ialah kambing panggang. Hahaha. Mama dan abah suka makan kambing. Nyum nyum.

Esok petang kita semua akan berangkat ke rumah Nek Jah. Dari satu the whole family akan berkumpul untuk menghantar family kita (except kita lah), tok ngah n nek ngah, tok long n nek long, nek jah, nek bee dan tok yem, nek nah dan tok atan serat pak ngah aza ke tabung haji di kelana jaya.

Tak tahu lah macamana esok ye. Mesti penuh dengan adegan air mata. Nenek sure akan rindu dengan Imran. Maklumlah, tiap kali kita ke Cheras mesti Imran tido dgn nenek. Lepas ni sebulan lebih la Imran tak jumpa nenek.

Oh ye. Nenek dan amanahkan mama dan abah untuk menjenguk rumah kat Cheras at least seminggu sekali. Untuk ber Didi dan AJ (our kucings) makan, serta membasuh apa-apa bahan buangan budak berdua itu (jika ada). Hoho.

Kawan-kawan, doakanlah supaya family mama selamat pergi dan selamat pulang ye.

Terima kasih.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!