Friday, February 20

Tolong Bayarkan & Terkujat Beruk

Adeh.

Tadi bos datang bilik. Bagitau 4 Mac ni dia kena buat presentation pasal sistem kami ni pada somebody. Presentation pukul 5 petang and aku wajib hadir okeh! Menci tau. Nape tak buat presentation masa office hour? Nape mesti after 5pm? Dah la aku dapat merasakan yang presentation tu akan mengambil masa yang lama. Huhu.

Bos, nak tolong bayarkan OT taska anak saya tak? Sejam RM6. Tolong bayarkan ye bos.

Pastu dapat lagi satu berita yang tak tau la nak kata good news ka bad news ka.

Gini, jabatan aku tengah develop financial portal. In BM. Cita-cita 'the biggest boss' ialah supaya segala web di-dwi bahasa-kan. And guess what?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tak pasal2 aku kena jadi salah seorang translator-nya! BM ke BI lak tu! Kalau BI ke BM boleh le lagi aku hadap.

FYI, semenjak keje gomen ni BI ku sangatlah karat. Karat sekarat-karatnya. Kalau cikgu English aku masa sekolah dulu dengar aku bercakap, atau tengok hasil penulisan BI aku sekarang ni, sure dia menangis sampai banjir satu sekolah.

Terkujat beruk masa dapat berita jadi translator nih. Siapa laaa yang up kan nama aku nih? Huhuhu.

Actually, basically (hahaha jgn marah Fid) aku ada la rasa honoured sikit sebab diberi kepercayaan gitu. Yang aku takutkan, mampukah aku? Huhu.

Mama... tolong!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!