Thursday, May 7

Akhir-akhir Ini

Entah kenapa.

Sejak akhir-akhir ini, rasa seperti dipinggirkan kawan-kawan.

Rasa agak terasing.

Macam katak bawah tempurung, yang tahu apa yang terjadi di luar tempurung tu.

Sama macam saya. Banyak hal kawan-kawan yang saya tak tahu. Tahu-tahu, seorang dah selamat ke sana. Tapi bila ditanya perihal keadaan dia, jawab acuh tak acuh saja.

Rasa macam ketinggalan keretapi pun ada jugak.

Sedih.

Mungkin saya bukan lagi kawan yang terdekat dengannya.

Mungkin saya dah berada dalam suasana yang berlainan dengannya.

Entahlah.

Sedih-lah!




8 comments:

NM said...

wak..cm sma je situasi kita nie.huhu

fiza said...

Salam Zeti, jgnlah sedey2, ramai yg nak kawan ngan awak, kita kawan kan :)

lia said...

aku pon sama dgn situasi ko... aku rasa sbb aku jarang lunch da dgn depa... sbb biasa tapau jer, then boleh pump susu... so aku rs aku ada dunia aku sendiri skng sbb aku pump susu... xpe lah, aku xkisah sgt... (ye ker?)

Unknown said...

mama-qaisara,

sedihkan bila ada dlm situasi macam ni...


fiza,

thanks for being my friend *wink*


lia,

tulah. mebi sebab cara hidup kita dah agak berbeza dari kawan-kawan, so macam kita ni tak 'masuk' dgn diorang kot.

::Umi Sufira:: said...

Sabar eh zety...kan ramai kawan2 kat sini nih1:)

AiNeRzA said...

Tapikan...kekadang kita yang terasa macam tu...orang lain biasa jer...maybe kita dalam terlalu sunyi atau sedih sampai terasa disingkir...sedangkan kita tidak sedar bahawa kita yang mengasingkan diri dari mereka...(arghh..ayat tunggang terbalik...hahahah)

IntanSham said...

sabar ye zeti..sama jek situasi tu. ku pun x slalu dah dpt bergosip ria..sbb duk buat keje sendiri diam2 sbb nak kejar masa mengepam. tu yg mcm isolate jek rasa tu...apapun..kwn2 di alam maya nih ttp di sisimu...

Unknown said...

roza,
tengs :)

ainerza,
mungkin jugak la kot. or maybe pms gamaknya.

intan,
tu lah. asyik dok terperuk dlm bilik sendiri. org lain tak nampak kita, kita pun tak nampak org lain.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!