Thursday, May 7

Dalam Dilema

Seriously.


Saya dalam dilema.


Nak pergi ke tak nak? Kalau pergi, WAJIB bawa Irma. Sebab saya takde langsung stok EBM. Apa yang dapat hari ini, akan digunakan esok. So, jangankan stok untuk seminggu, kalau kena tinggalkan Irma sehari semalam pun tak cukup.


Masalahnya, siapa nak jaga Irma masa saya berkursus? En Abah tak dapat ikut. Sangat-sangat sibuk. Adik-adik saya pula, ada interview hari Selasa nanti. Takkan disebabkan saya berkursus, adik-adik saya terpaksa lepaskan temuduga kerja diorang? Tak ke selfish namanya tu?


Lagi satu, saya baru dapat tahu yang kursus tu sebenarnya untuk final year IT student. So, kalau saya attend kursus tu, sayalah peserta yang paling tua sekali. Huk huk huk. Tak bestnya menjadi peserta yang paling banyak umur. Ok. Takde kaitan dengan rasa berat hati nak pergi.


Tapi (banyaknya la tapi), siapa nak jaga Irma nanti? Argh. Buntunya!



5 comments:

Opie said...

carik la maid utk seminggu supaya leh bawak irma sekali

Unknown said...

opie: nak cari tu lah yang susahnya. mana nak dapat maid dalam masa terdekat ni? yang boleh dipercayai?

AiNeRzA said...

dulu pernah sekali saya mengalami situasi mcm ni...esok nak bertolak ... mlm ni dah pack baju Adib(my son)...last2 x bawa jugak...sebab mmg x der saper yang nak jaga...pastu ... x kan nak usung masuk kursus??? Akhirnya terpaksa mengalah pada situasi...hampir seminggu...plan ajak adik ipar...keje la...husband...x dapat cuti la...mak mertua...abah x kasi la...ok...mengalah jer la...tapi...hm...u try la cari sedara-sedara yg tgh free...kalo maid segera tu...takut jugak...sampai saya sanggup minta officemate amik cuti tolong jaga Adib...hihihihihi...x menjadik jugak...

Nieza Ishak said...

adoi zety,

menda2 ni la yang nieza kureng gemor.. pi kursus atau O/s ...

kena ajak sedara-mara kalo gitu zety, temankan anak .. kalo nak tinggaikan bersedia ker nak FMkan anak ???

idok pun takyah la pi .. hikhikhik

Unknown said...

ainerza,
itula pasal. lepas satu, satu hal pulak yang jadi. ni pon masih dalam dilema ni. ikutkan hati nak je cakap kat boz, 'saya tak nak pi boleh tak?'

nieza,
sedara-mara takde yang free. oh saya sungguh tak ready nak meng-FM-kan anak saya. huhu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!