Wednesday, May 20

Amazing kah?

Saya mendapat award dari Umi Sufira. Thanks beb! Amazing kah ini blog?




Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award nie :

Umi Sufira aka Roza:
  1. Rakan sekolah menengah atas saya. Duduk berjiran dalam satu blok hostel.
  2. Sambung belajar di Jepun.
  3. Orangnya comel lote dan cun.
  4. Ibu kepada dua anak, Syaura dan Sufia.
  5. Seorang yang suka buat kek. Uits, bila la aku boleh rasa kek batik ngko nih?


Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award yg seterusnya :
  1. Saya suka makan sebab itu saya gemok. Hahaha. Fakta beb.
  2. Saya ada dua orang permata hati. Si teruna berumur 2 tahun, si anak dara berumur 1 tahun (Ahad ini).
  3. Saya bercita-cita hendak menyusukan anak dara saya dengan susuibu sehingga beliau berusia sekurang-kurangnya dua tahun. Mungkin dah tak sepenuhnya (memandangkan dah start pon bagi susu soya. sob sob) tapi saya dah cuba yang terbaik.
  4. Saya sokong Hafiz masa AF7. Relevankah? Kohkohkoh.
  5. Saya juga bercita-cita hendak fully-CDing anak-anak saya tapi belum cukup bajet mahu tambah koleksi CD.
  6. Saya tak pandai masak. Masak nasi terer la. Tu pun kalo guna pot. Kalo suruh sukat guna jari selalu nasik jadik lembik. Tak pun keras berdengkang. Oh, dan hanya guna rice-cooker shj ok. Atas api mak tak reti. (Kan dah kata tak reti memasak?)
  7. Saya gagal susukan anak teruna saya dengan susuibu. Hanya sebulan saja. Kes takde ilmu. Jahil yaamat.
  8. Saya berkenalan dengan husband saya (En Abah) melalui mIRC. Tapi En Abah tak pernah berchatting thru mIRC. Haa... magik kan?
  9. Saya pernah mengalami episod gelap dalam kehidupan saya dan masih ada sisa-sisa dendam di situ. Scary tak?
  10. Saya pendiam. Tak caya tanya Roza. Kan Roza kan?


Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnye dan describe ttg mereka :
Aiseh ramainya la. Rasanya ramai yang dah diberikan award. Tapi mak try jugak yo.
  1. Umi Sufira - Pulangkan kembali kat ko. Description seperti di atas.
  2. Opie - Kawan saya ketika di sekolah menengah rendah. Seorang yang gila-gila dan member saya round bandar Klang selepas waktu sekolah. Hoho.
  3. Nana - Juga kawan saya ketika di menengah rendah. Seorang yang tabah menghadapi dugaan hidup. Kawan menari iklan nano-nano ketika pementasan form one dulu. Haih... malu bila teringat balik.
  4. Iszan - Member blogger yang suka dengan Munaw. Mempunyai anak bernama Naufal yang juga suka 'Men' seperti Imran.
  5. Ealyie - Sedang sarat mengandungkan anak #2. Anak #1 nya ialah Iris si rambut kenteng yang comel.
  6. Mama Adib - Juga rakan blogger yang sedang pregnant anak kedua. Anak pertamanya Adib yang menyangkakan baby dalam perut mamanya sedang berlawan dengan dinosour. Hihi.
  7. Jua - Rakan blogger, ibu si Faris. Juga merupakan supplier sambal belacan yang sedap.
  8. Mommy Lyna - Supermommy kepada Superkids, Hafiy & Fahry. Entri-entri dalam blognya banyak memberikan perangsang kepada saya.
  9. Mimielola - Juga rakan blogger yang terlewat bangun hari ni. Mama kepada Sophia yang cute serta sedang mengidamkan scooter.
  10. Me_Czar - Rakan blogger yang merupakan rakan kepada Zufa. Bermakna beliau juga rakan sekolah En Abah. Suami beliau juga rakan sekolah En Abah, sebab beliau dan suami beliau sekelas dulu (kan?). Mempunyai 2 anak, Muqryn dan Nuryn yang comel-comel belaka.

Ok. Sila terima award ni ye.

5 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Ye Zety ko memang pendiam...keluar masuk toilet jumpa ko pon sekadar senyum2 manja aje...ngee..:P

jua said...

tergedik2 rasanya nak jumpa hang bila baca 10 fakta itu.

Unknown said...

Roza,
Aku segan nak bertegur sapa dgn org cun mcm ko. Hihi.

Jua,
Fakta tang mana yang buat nak jumpa mak sangat tu? Adakah no 1? Hahahaha.

Mommy Lyna said...

Wahaha. Tak sangka ramai gak kasik makcik award ni. Entry 2 schduled, smlm makcik smpt jalan2 2-3 blog je. Toceh2. Nanti akanku edit.

Nana said...

wei.
nano2, memang tak boleh belah.

tq for the award.

hihi.

(mengelat, x nk buat lagi..)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!