Sunday, May 31

Jumaat, Sabtu, Ahad

.
.
Hari Jumaat saya bercuti. Tujuan asal bercuti ialah untuk menyebok menyaksikan sambutan hari jadi Imran & Irma di taska. Tapi, nasib baiklah saya cuti. Imran & Irma diserang demam dan selsema hari Khamis lepas. Selsema yang agak teruk jugak lah. Meleleh aje mukus di hidung. Huhu.


Sambutan hari jadi di taska adalah biasa-biasa aje. Hari Jumaat tak ramai kanak-kanak yang dihantar ke taska. Kenapa ye? Saya pun agak pelik jugak.


Hari Khamis dan Jumaat cuma beri Imran & Irma ubat selsema dan demam yang memang tersimpan dalam fridge. Tapi nampaknya tak jalan. So semalam pergi ke klinik. Alhamdulillah nampaknya ubat klinik kali ni berkesan la jugak kat anak-anak. Setelah dua malam saya menambahkan lingkaran hitam di bawah mata kerana anak-anak yang meragam susah nak bernafas, akhirnya malam tadi dapat jugak saya tidur dengan agak lena. Zzzz....


Malam semalam dengan keadaan tak sedar diri yang anak kurang sihat, saya masih tergedik-gedik mengikut adik-adik saya ke Mines. Oh adik saya cuma nak membeli barang di Avon sahaja. Kot ada sesapa nak beli barang Avon bolehla pesan kat adik saya. :P Saya je yang saja-saja nak ikut. Dah namanya pun tergedik-gedik kan.


Alangkah terkujat terkejutnya saya sebab kawasan parking di Mines yang selama ni suam-suam kuku telah penuh yaamat malam tadi. Sampaikan adik saya terpaksa park di bangunan sebelah. Rupa-rupanya ada pesta buku kat sana. Tapi saya tak pasti pulak kat mana.


Nak keluar dari kawasan parking punyalah jem. Sampai migrain saya dibuatnya.


Hari ni saya masih lagi migrain. Huhu. Hasrat di hati nak bawak anak-anak berjalan-jalan. Kensel lah gamaknya. En Abah pun takde. Jaga kedai. So hari ni cuma dipenuhi dengan sesi berehat-rehat sambil menternak lemak di badan.


Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!