Friday, May 8

Phew!

Oksigen! Oksigen!


Saya telah berjaya menyelesaikan hal-hal berkaitan dengan pemergian saya ke seminar itu. Kalau dah nama kerja gomen, memang banyaklah borang itu ini yang perlu diisi dan dihantar. Sekejap ke ofis sana, sekejap ke ofis sini. Semuanya saya terpaksa hantar sendiri dan berdepan face-to-face dengan ketua-ketua jabatan. Dari ofis A ke ofis B ke ofis C. Saya berjalan kaki meredah bukit-bukau dan tangga-tangga.


Semuanya kerana short notice.


Dan saya pergi seminar ni tanpa kelulusan bahagian HR lagi!* Nasiblah kalau tak lulus. Sengkek la mak tak boleh claim elaun penginapan dan perjalanan. Huhu.


Dan betapa sibuknya saya ke hulur ke hilir meminta tandatangan macam minggu orientasi semasa Tingkatan 1 dulu sampai takde masa nak mengepam! Sungguh sakit B ku! Hanya pada pukul 4 petang tadi, barulah ada masa terluang.


Lemak-lemak di badan, silalah mencair sekarang!


*Untuk menghadiri sebarang seminar atau kursus yang BUKAN dianjurkan oleh pihak HR, kami mesti dapat kelulusan. Borang permohonan kena masuk meeting dulu. Biasanya ambil masa dalam seminggu ke dua minggu.


1 comment:

AiNeRzA said...

Kalo kami...x der maknanyer...pegi jer dapat claim...tapi kira ikut gomen...yang untung nak ikut...yang menyusahkan (prosedur) x nak!!! Rasa nak 'katok' (ketuk) kepala orang-orang yang mentadbir nih...arghhhhhhhhhhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!