Monday, July 27

Cerita Pagi Isnin

Tempat saya bekerja sambil berblogging dan berfesbuk telah ditutup selama seminggu, start hari ni. Eh ke Jumaat lepas ek? Saya tak pasti pulak. Tetapi hanya ditutup kepada pelajar aje. Staf? Kena kerja! Huhu. Adakah staf tempat saya bekerja ini mempunyai kadar antibodi dan imunisasi yang tinggi hingga takkan terkena jangkitan selsema ba alif ba ya itu? Pelik betullah.


Bayangkan kalau ramai staf yang turut terkena jangkitan virus itu dalam tempoh seminggu ini. Dan bila student dah start kelas balik, tempat kerja saya ini hanya dipenuhi dengan student aje, tanpa staf! Haa macamana?


Hujung minggu lepas saya bermovie marathon. Dimulakan dengan Ice Age 3, kemudian Transformers, Night At The Museum 2, dan Confession of A Shopaholic. Gilalah. Lepas satu, satu kami tonton. Sambil baring-baring dan makan-makan. Hihi. Puas hati haku dapat tengok semua cerita. Oh bukan semua. Cerita-cerita yang lain akan menyusul nanti².


Kemudian malam tadi pulang ke kampung saya yang 'jauh' tu kejap. Adik saya baru pulang dari rumah mak angkatnya di Tampin. So banyak gila buah tangan yang dia dapat hasil dusun mak angkatnya. Dah banyak sangat tu, bagilah sikit kat mak-mak sedara saya.


Macam-macam buah-buahan ada. Rambutan, manggis, rambai, langsat, sentul. Er... saya tak pernah makan buah sentul ni. Apa rasa dia ek? Yang ada tu tak berapa nak masak so tak dapat nak kopek lagi. Yang lain-lain tu dah banyak yang selamat masuk ke dalam perut berkapasiti besar saya ni. Hehe.


Oh hujung minggu ni dengar²nya kawan² En Abah organize gathering. Tapi MIL ada buat kenduri jugak. En Abah nak pi gathering, tapi saya la yang rasa macam tak best pulak. MIL sibuk buat persiapan nak kenduri, kami berjoli sakan pulak. Oh ada saya bagitahu yang gathering tu dibuat di Genting? Plus, er... saya segan sebenarnya dengan kawan-kawan En Abah. Yelah, siapalah saya ni. ☺



4 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Zety, adik aku yang kat UITM Perak tu pun cuti lama...sampai 2hb katanya...macam2 hal bahana H1N1 tu kan..

babycomel said...

janganle segan k zety...kwn suami kan kwn kita gak (memandai je aku)...

lia said...

knp staff depa xbagi coti erk? ada sikit konpius d c2..

Unknown said...

roza: tu lah roza. kalau kat cawangan lain, at least bagi jugak staf cuti 2 hari. huhu.

babycomel: betul tu. tapi... still takleh hilangkan rasa segan saya. ekekeke.

lia: mak pun kompius nyah. robot agaknya kami nih. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!