Wednesday, July 22

Permulaan Hari Yang Tidak Menyenangkan

Dimulai dengan hujan di pagi hari. Liat sungguh nak bangun. Rasa berat je nak pi kerja. Haha.


Kemudian, bila dah hujan tu, mulalah jem sana sini, eksiden sana sini. Bosan okeh. Nasib baik tak sampai lambat ke ofis.


Kalau hari-hari lain pi breakfast dengan En Abah, hari ni tidak. Sebab sampai agak lewat dari biasa.


Sampai ofis, saya buat air coklat panas. Untuk alas perut la konon. Duduk di pantry. Entah macamana, tangan saya boleh pulak terlanggar mug berisi air coklat panas tu.


Dush!


Air coklat panas meleleh membasahi meja, lantai pantry dan juga.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... baju kurung dan tudung saya! Huaaaa!!!!!


Sudahlah lapar, baju pulak kotor. Lantai pantry dah selamat saya bersihkan. Giliran baju dan tudung pulak.


Tonyoh punya tonyoh, sental punya sental, tapi tak hilang jugak bau, warna dan rasa air coklat tu. Huhuhuhu. Macamana ni?


Dengan baju yang kotor gitu, macamana saya nak pi kafe beli breakfast. Takpe, kirim kat kawan aje.


Dengan baju kotor gitu, macamana saya nak pi toilet? Toilet jauh okeh. Kena melalui kawasan lalu-lalang yang ramai dengan student. Huhu. Nak sembahyang lagi. Haruskah berbogel di bawah lapisan telekung di dalam surau? Tak sesuai tau!


Oh, basah bukan sebarang basah ye. Ni basah satu badan tau! Dari tudung, sampai ke kaki kain, semuanya ada kesan kotoran! Argh!!!! Tolong!!!!



5 comments:

MS said...

sila lah pulang dan tukar baju dear.. huhu

3740Journal said...

rumah u dekat tak dgn office? if i, mesti i dah balik tukar baju. Sebab ni baru pukul 9. ade banyak jam lagi nak balik rumah.. hehe

Fara said...

setuju dgn 2 org kwn kita. balik rmh tukar baju.

klu rmh u jauh...terpaksa la. apa nak buat. next time hati2 yer :)

Unknown said...

ohh tengahari karang baru en abah datang jemput untuk pulang ke rumah. kerana saya adalah tidak berkereta. huhu.

IntanSham said...

so bad...kesiannya u...halfday jer laaaa...;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!