Wednesday, July 22

Toleransi: Susah Sangatkah?

Ini adalah berdasarkan pengalaman saya menempuh kesesakan lalulintas pagi tadi.


Hujan. Jem. Selepas hujan. Laaagi jem.


Semua orang nak cepat. Semua orang dah terlambat nak masuk kerja.


Kereta beratur di emergency lane adalah biasa. Terutamanya kereta yang hendak masuk ke persimpangan sebelah kiri.


Mungkin kereta di emergency lane hanya menyemak dan menyesakkan pandangan, tapi tak perlu lah kamu, ya kamu, si penunggang motosikal menekan hon sepanjang perjalanan.


Dari jarak 1 kilometer lagi saya boleh dengar hon kamu, tahu?


Kamu ingat kamu ambulans kah?


Bunyi hon yang berpanjangan adalah sangat annoying okeh. Buat orang panas hati aje.


Cuba kalau saya pula tekan hon sepanjang pemanduan saya, betul-betul di belakang motorsikal kamu.


Pinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.


Suka tak? Suka? Suka ke?


Nota: Saya tak lalu di laluan *uhuk* kecemasan *uhuk* tau.



4 comments:

Fara said...

jgn la bunyikan hon kat motor tu...sian dia. buatnyer terkejut, terus masuk longkang lagi kesian...:)

Kan? kan?

Unknown said...

oh tak hon pun. imajinasi sahaja. :)

babycomel said...

tiba2 teringat masa mula2 dpt lesen D lu, baru bebrp bln memandu so slow je larinye tiba2 lori hon kuat yg amat, terkejut member siap berpeluh jantan dlm aircond tu...now dah hampir 2thn drive buat bodoh aje klu org lain hon pun..hehe

Unknown said...

hoo saya yang dah 10 tahun driving ni pun terkejut badak kalo lori tetiba hon. hehehe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!