Tuesday, July 28

Tiba-Tiba Teringatkan Dia

Hari ni 28hb. 12 tahun lepas, pada 26hb Julai 1997, seorang rakan sekelas saya meninggal dunia akibat satu peristiwa tragis yang berlaku di sekolah saya.


Arwah adalah seorang yang begitu periang, happy-go-lucky dan suka bergurau. Gurauannya selalu menjadi penyeri di kelas kami.


Pemergian beliau sangat-sangat mengejutkan warga sekolah.


Saya ada terdengar cerita daripada rakan-rakan yang rapat dengan family arwah, yang arwah pernah berkata, dia akan carikan jodoh untuk adik perempuannya, sebab tak mahu adik perempuan dia salah pilih orang.


Dan ketika itu arwah hanyalah seorang remaja tingkatan empat! Sungguh advance pemikiran arwah. Betapa sayangnya dan penuh rasa tanggungjawab terhadap adiknya.


Semoga arwah ditempatkan di kalangan mereka yang dikasihiNya.


Alfatihah untuk arwah Haris.





5 comments:

babycomel said...

arwah meninggal sbb apa ek???

~Umi.Sufira~ said...

Beb dia classmate ko yek? gempar satu skolah kan..isk isk....dahla yang ada skali waktu kejadian tuh classmate aku farhan...berderau darah beb waktu tahu berita kematian tuh...

Unknown said...

babycomel: sebab lemas.

roza: iye kelas aku le tuh. hihi. farhan yg try selamatkan dia kan? ko berderau, aku lagi laaa.... senyap sunyi terus kelas lepas² tu.

rina said...

alfatihah..

huhu ko mengingatkan ku kat dia yg suka sepak kerusi ku.. kaki dia kan panjang..

Unknown said...

rina: tu lah aku dok tetiba teringat kat dia. ada sekali dia main minum je air aku ke diana tah lepas kelas pjk. sabo je la masa tu. haha. then teringat gak yang diorang cerita arwah baca cerita pasal taufan greg tu. mcm² lah yang aku dok teringat pasal dia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!