Wednesday, August 12

Confession of A Chocoholic

Tag dari MIO.


Uhhhh.... puasa-puasa ni kena jawab tag pasal makanan la pulak. Haih.
Saya memang suka coklat. Tengok body lah kan. Kekekeke.
So untuk menjawab tag ini saya sertakan sekali gambar-gambar untuk menjamu perut mata.


1. Kek Coklat kegemaran anda?
Chocolate Indulgence, Chocolate Cheese, Brownies (with ice cream) SR








Chilli's Molten Chocolate Cake





2. Kek Coklat jenis apa yang anda minat?
Brownies, Moist, Muffin


3. Biskut Coklat kegemaran anda?
Famous Amos jugak. Ohhh aromanya sungguh menggoda! Tapi takleh makan selalu nanti berlubang besar poketku dan bertambah kuantiti lemakku :P





Oh ye. Saya suka juga biskut Chips Ahoy dan Oreo.
Dulu masa zaman belajar selalu jugak melantak makan biskut nih.








4. Coklat bagaimana yang anda suka?
Seperti yang sedia maklum, saya suka makan apa saja coklat. Ekeke.


Tapi paling saya suka ialah dark chocolate. Oh dan saya juga suka coklat Twix yang semakin mahal tu.








5. Di manakah anda biasa membeli Kek Coklat kesukaan?
Chocolate Indulgence, Chocolate Cheese dan brownies di SR.


Untuk Chocolate Muffin, saya suka kat Kenny Roger's.



Kek coklat kukus pun suka juga, hasil air tangan SIL saya.


Ada juga beli choc moist via online, kat sini.


6. Apakah mengenai Coklat yang anda suka?
Bau, warna dan rasanya. Heheheh. Apa saja mengenai coklat adalah best, kan?


7. Berapakah harga sebiji kek yang biasa anda beli?
Oh kalau kat SR saya beli sepotong aje. Tapi dah lama tak beli. Berapa ye harganya sekarang?


Homemade Chocolate Moist (untuk birthday Imran & Irma) RM90 (1.5kg)


Untuk kek coklat kukus pula adalah free :P


8. Adakah anda hanya beli sebiji cupcake aje?
Kalau ada yang jual sebiji-sebiji mungkin saya beli sebab nak rasa dulu. Kalau best lenkali bolehlah beli berdozen-dozen!


Silalah kepada hantu coklat macam mak ni sesiapa yang sudi untuk membuat tag ini.
Sekian.


Pic credit from Uncle Google

10 comments:

m-i-o said...

hai nyah. mak datang nak kasik markah ni:)

wah, semakin menarik tag ini dengan visual yang menyentap usus mak. sgt mendera wokeh. tp takpelah, setakat menjamu selera secara virtual ni bukannya batal pose pun. hihihi!

oleh kerana persembahan yg hebat dan mantop mak bagi markah penuh 10/10. mmg betul2 confessions of a chocoholic la! org yg tak minat coklat pun pasti cair. hahaha!

err, mak telah terpikat dengan brownies + ice-cream tu. owh, pasti kucuba. dan twix - mak tak pernah nampak pun tapi isinya macam snickers ek?

owh, sedap, sedapnya!!!

Opie said...

mak juga hantu coklat dan harus buat tag ineh...yummy

*terus siap2 nk pi carik kek coklat kat kedai..adehh

babycomel said...

saya pun suke makan cokelat tp bukannye chocoholic...klu ada saya ngap klu takde takpe...

Unknown said...

mio: ohhh ada markah ka? hehehe. ohh brownies with ice cream tu sangatlah heaven. tapi heaven lagi molten choc cake itu. kek yang panas, ice cream yang sejuk... marveles!

twix ni dia adalah biskut dan karamel yang dibaluti coklat. yummeh. tapi mahal beno la skrg. RM3.80 kot kalo kat 7-e.

terima kasih kerana bagi full marks kat mak. ekeke.

Unknown said...

opie: silalah buat tag ini.

babycomel: takpe buat gak tag nih. hihi.

QuEeN Of 2 Heroes said...

slurrpp...terliur lak nengok...
ade gak yg gi kedai jap gi cari cekelat...

MS said...

ku pun nak bagi fullmark kat hang

wah sungguh mengiurkan

Ms Lola said...

Hadoi. apesal la ko tunjuk gmbr TWIX tu? Kan dan meleleh je air liurku ini!!!!

Unknown said...

Queen: Haa cepat2 pi beli coklat. ngehngehngeh.

MMA: Oh tq sebab bagi fullmark. :)

ML: ML pon sukak sama Twix kah? Memang sebab banget kan?

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!