Tuesday, September 15

Amboi

Sekarang ni anak teruna saya dah pandai pilih nak pakai baju apa.


"Aju mers" <--- Baju Transformers


"Aju atemen" <--- Baju Ultraman


"Aju apin" <--- Baju Upin


Kalau pakaikan baju yang bukan pilihan dia, haruslah mengamuk sakan macam apa.


Kalau tengok TV pun sama. Kadang-kadang neneknya nak tengok drama atau movie pun tak boleh.


"Anakk... abesss!!! (Tak nak... tak best!!)" sambil goyang-goyangkan tangan tanda protes. Kalau tak ikutkan kehendak dia, mengamuk la dia nanti.


Haih. Kemain dia sekarang.


Semalam semasa nak mandikan dia waktu petang, dia mengamuk sakan takmau mandi. Menangis-nangis macam kena dera. Sabooo je la.


Saya saja tiru dia menangis. Alah bukan menangis pun. Saja je dia merengek-rengek. Saya ikut la dia merengek.


Dia tau saya ejek dia. Terus dia diam, dia babap saya.


Lepas tu dia kata,


"Anak awan!" <-- Tak nak kawan


Amboi.



3 comments:

Hernee Nazir said...

bijaknye ank2 skrg kn..hehehe

3740Journal said...

heheh... xsaba nak tunggu anak sendiri petah bercakap mcm tu jugak..:P

Unknown said...

Hernee,
Bijak sangat sampai kita ni terkedu dibuatnya. Hehe.

Azza,
Hehe. Tapi kadang-kadang sampai tak terlayan. Banyak benor cakapnya. Haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!