Tuesday, September 15

Amboi

Sekarang ni anak teruna saya dah pandai pilih nak pakai baju apa.


"Aju mers" <--- Baju Transformers


"Aju atemen" <--- Baju Ultraman


"Aju apin" <--- Baju Upin


Kalau pakaikan baju yang bukan pilihan dia, haruslah mengamuk sakan macam apa.


Kalau tengok TV pun sama. Kadang-kadang neneknya nak tengok drama atau movie pun tak boleh.


"Anakk... abesss!!! (Tak nak... tak best!!)" sambil goyang-goyangkan tangan tanda protes. Kalau tak ikutkan kehendak dia, mengamuk la dia nanti.


Haih. Kemain dia sekarang.


Semalam semasa nak mandikan dia waktu petang, dia mengamuk sakan takmau mandi. Menangis-nangis macam kena dera. Sabooo je la.


Saya saja tiru dia menangis. Alah bukan menangis pun. Saja je dia merengek-rengek. Saya ikut la dia merengek.


Dia tau saya ejek dia. Terus dia diam, dia babap saya.


Lepas tu dia kata,


"Anak awan!" <-- Tak nak kawan


Amboi.



Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!