Friday, March 5

Lagi Satu Kes Dera - Aku Sakit Hati!

Apa nak jadi dengan manusia ni???


Minggu lepas kes Syafia, semalam kes budak lelaki umur 18 bulan pulak!!!


Sedih masa tengok berita semalam. Enam tulang rusuk patah, hati pecah! Takde perikemanusiaan langsung!


Aku rasa jiran dia tu tengah mabuk todi kot masa buat macam tu kat anak dia. Yang mak budak tu pulak, dah tahu ada kesan-kesan dera masa hantar kat ex-babysitter dia, kenapa hantar lagi ke rumah tu??? Dah ada tanda dah sebelum ni kan. Kenapa hantar lagi??? 


Gilalah. Budak tu baru 18 bulan. Kecik lagi okeh! Kecik sangat! Sayu aku tengok jenazah mangsa. Hensem budaknya. Bayangkan situasi masa dia didera, dipijak, diheret, ditendang. Ya Allah... Mesti sakit yaamat masa dia kena tu. Kesian sangat.


Walaupun bukan seagama mahupun sebangsa, aku tetap rasa simpati kat budak tu, dan bapaknya. Dan macam kes Syafia, dalam kes ni pun maknya ada salah jugak. Dah laki ko kata jangan hantar, janganlah hantar situ lagi. Kenapalah taknak ikut cakap laki. Haih.


Komen En Abah - orang Malaysia ni dah makin ramai yang gila agaknya. 


Huhu.


13 comments:

~ As ~ said...

18 bulan??? sebaya Azam :-(

Unknown said...

Haah 18 bulan. Kecik lagi kan?? Kesian sangat.

Unknown said...

dah nak akhir zaman..diorg ni xde perasaan ke masa tendang2 budak tu..kena rasuk gamaknye..

btw, salam kenal ye...

Unknown said...

cik E,
gamaknya la kot. takde hati perut.

salam kenal juga :)

NM said...

aku sedih.budak tu sebaya anak aku..apala dosa dia.bodoh!!!

i.s.z.a.n said...

cuaca panas memang banyak kes jenayah camni babe. aku pun memang pantang klau dgr kes camni. tapi kes syafia sangat tak adil ok bila syarizat yeye bela mak dia sedangkan aku rasa mak dia sekongkol. klau xtolong pijak sama, tolong rahsia perbuatan bf dia pun kira sekongkol la jugak kan? diorang ni lagi babi dari babi, lagi hanjeng dr hanjeng.

CiKaYu said...

otak ltk kat mana pun tak tau lah...masalah mental kt m'sia dah melampau2 sampai budak kecik pun nak belasah sampai mati. nauzubillah moga anak2 kite selamat dunia dan akhirat.

Unknown said...

lin,
memang bodoh! emo tahap dewa bila tengok berita kat tv semalam. huhu.

iszan,
cuaca panas gamaknya hati pun cepat panas kot. tu yang dgn budak kecik pun cepat beno hilang sabar. gila ah diorang nih.

cikayu,
ni takde otak dah la ni kot. :(

Nadiah Sidek said...

ye la, org malaysia ni mmg ramai dah gila gamaknya

Unknown said...

Nadiah,
setuju... mungkin kalau nak buat medical check up lenkali ujian nak tahu tahap gila tak gila ni kena dimasukkan sekali kot.

Hernee Nazir said...

mmg btul org m'sia dh gile..xde ati prut kan..

IntanSham said...

budak tu sebaya ainin nyahhh...sedih wehhh... kalo anak aku org buat gitu, mau gila aku dibuatnya...huhuhuuuu

Unknown said...

hernee,
itulah pasal. macam-macam hal sekarang nih. takut rasanya.

intan,
minta dijauhkanlah dari terjadi kat kita semua. nauzubillah. takut!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!