Wednesday, November 4

Susu Kambing, Anyone?



Inilah dia susu kambing yang dimaksudkan semalam. Maaf, kualiti gambar yang kureng. guna handphone je.


Susu kambing ni ada banyak khasiatnya. Antara kelebihan yang dapat saya tulis taip balik (rujuk pada flyers nya):

  • Susu terbaik SELEPAS susu ibu
  • Tidak menyebabkan alahan
  • Menguatkan sistem imunisasi tubuh
  • Bersifat alkali
  • Meningkatkan daya kepekaan, tumpuan dan ingatan
  • Melancarkan sistem penghadaman & usus
  • Membantu mengubati Kanser, Demam Kuning, Gastrik, Ulser, Asthma (Lelah), Penyakit Kulit, Sukar Tidur
  • Membantu merawat Senggugut, Darah Tinggi, Lemah Jantung, Kencing Manis, Batuk Kering, Gout dll
  • Mengimbangi gula dalam darah & kolestrol
  • Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, gigi, otot, sendi, kulit & tisu saraf)
  • Tidak menyebabkan kahak
  • Memulihkan tenaga batin
  • Awet muda


Kandungan nutriennya pulak:
~ Tenaga
~ Protein
~ Lemak
~ Karbohidrat
~ Gula
~ Kalsium
~ Zat Besi
~ Vitamin A
~ Vitamin B1
~ Vitamin B2
~ Vitamin C
~ Vitamin D
~ Vitamin B12
~ Asid Folik
~ Inositol
~ Sodium
~ Potassium
~ Selenium


Susu ni tak menyebabkan alahan (bagi mereka yang eczema). Juga tak berbau hamis. Boleh diminum bersama Milo atau minuman lain. Boleh dibuat milkshake, atau dimasukkan dalam puding gak. Tapi saya minum macam tu je.


Susu kambing juga mengandungi kalsium dan potassium yang lebih tinggi berbanding susu lembu.


Ada yang berminat nak beli? :)


Kalau rasa-rasanya tak lalu nak minum susu, ada juga dalam bentuk kopi. Tapi kopi ni dicampurkan dengan spirulina. Ada juga dalam bentuk tablet kunyah. Ada 3 perisa pilihan - asli, strawberry dan coklat. Saya rekomen kan perisa coklat *peminat coklat sejati :P*.


Buat masa ni gambar kopi susu kambing (SpyHRu Cafe) dan tablet susu kambing takde lagi. Nanti kalau dah ada saya upload ok :)


Kalau teringin juga nak minum susu kambing HiGoat, tapi nak cuba je dulu, takmo beli sekotak, trial pack disediakan. Satu set trial pack ada 2 sachet.


Harga bagi sekotak susu HiGoat (15 sachet) cuma RM36.60. Trial pack (2 sachet) pula cuma RM5.00.

Harga sekotak SpyHRu Cafe (20 sachet) pula RM22.00.

Harga tablet kunyah (50 tablet) ialah RM22.00.


Kalau ada yang berminat bolehlah email kat saya di zetyzin at gmail dot com.


Boleh juga rujuk sini untuk keterangan lanjut :)




3 comments:

miz_eda said...

kenapa kalau tgk pada senarai tu takde plak utk org yang ada penyakit resdung?

Unknown said...

sebab tu saya pun tak sangka minum susu ni boleh baikkan resdung saya :)

reason yang saya rasa logik ialah susu kambing ni dia claim boleh bantu ubati asthma. asthma, resdung dan eczema pulak berada dalam satu kumpulan penyakit yang sama (ikut kata gynae dan paed saya). so mungkin disebabkan berada dalam satu jenis penyakit yang sama, secara tak langsung resdung pun boleh baik jugak.

wallahualam.

boleh rujuk kat blog saya lagi satu tu untuk testimoni pengguna.

Farah said...

zety..i ade email u..nnt check yer!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!