Thursday, December 31

Anak-anak

Saya tak sure saya pernah cerita kat blog ni ke tak - lepas je pukul 6 petang setiap hari, mesti Irma akan cari saya.

"Mama? Mama?"


Bila nenek kata mama work, belum balik lagi, nanti Irma akan panjat tangga, cari saya kat atas. Sambil tu mulut dia tak habis-habis sebut "Mama? Mama?". Bila dia tengok saya tak ada, dia menangis.


Mak saya dah pernah cerita kat saya pasal perangai Irma tu sebelum ni. Tapi tiap kali mak saya cerita, saya mesti rasa tersentuh. Terharu okeh bila anak dok cari kita. Rasa seperti sungguh dihargai :)


Macamana la agaknya kalau tetiba saya kena pi kursus mana-mana, luar dari Selangor/KL? Macamana la keadaan Irma gamaknya? Imran saya tak kisah sangat sebab saya tau dia happy go lucky. Dengan sesiapa pun dia boleh 'masuk'.


Bercakap pasal Imran, ohh semakin hari semakin cheeky. Kadang-kadang sampai tak larat nak melayan dia. Hehe. Dan dia semakin hari semakin kuat makan. Berat terkini adalah 20kg. Haiyo.


Tapi saya perasan yang Imran dah tak 'bulat' macam dulu. Figure dia dah tak macam baby/toddler. Oh dah besar rupanya anak teruna mak ni. Sedar tak sedar tahun depan Imran dah masuk 3 tahun, Irma 2 tahun. Rasanya macam baru beberapa hari sudah diorang ni baby lagi. Tup tup dah besar, asyik bergaduh sesama diorang dan membebel sepanjang masa. Hehe.


Agak-agaknya macamana la perasaan kita, mak mak ni bila anak nak kahwin nanti? :P


Saya yang membebel tah apa-apa,

2 comments:

~ As ~ said...

sedar tak sedar
"mama, Imran nak kawin, tlg pinangkan"..

Unknown said...

masa tu haruslah mak terkujat badak. haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!