Monday, May 31

1, 2, 3

Cuti hujung minggu yang panjang kali ni sungguh memenatkan badan saya. Saya pun tak tahu kenapa sejak akhir-akhir ni badan cepat sangat rasa sakit-sakit. Buat kerja sikit, sakit. Berjalan sikit, sakit. Rasa macam... tubuh badan ni dah nak expired. Boleh??


Penat I

Jumaat lepas En Abah ajak kami anak-beranak ke Petrosains. Lepas solat Jumaat kitorang pun gerak naik lrt dari Kerinci ke KLCC. Sampai je kat Petrosains, En Abah pun beli tiket. RM12 untuk dewasa. Free untuk kanak-kanak bawah 4 tahun. Dan, kitorang berjaya mendapatkan tiket terakhir. Fuh. Kalaulah lambat beberapa minit, memang melepas laa...


Anak-anak adalah sangat excited, especially masa Dark Ride tu. Lepas tu masa tengok dinosaur si anak dara adalah sangat takut sampai menangis-nangis masa nak amik gambar. Sudahnya tak jadi la amik gambar. Huhu.


Masa helicopter simulator tu pulak, Irma tak dapat naik sebab tak cukup tinggi. So Imran dengan En Abah je la yang masuk. Saya dengan Irma tunggu kat luar. Nasib baik ada area untuk budak-budak kat sebelah helicopter simulator tu so boleh lekakan Irma main. Kalau tak, haru jugak kalau dia nak ikut.


All in all, memang seronok lah bawak budak-budak ke sini, walaupun diorang kecik lagi tapi saja En Abah dan saya nak dedahkan diorang kat benda-benda yang boleh menarik minat diorang. Ye lah, anak-anak saya ni asyik duduk rumah aje. Kalau berjalan pun takat ke Carrefour atau Jusco je. So bila bawak diorang ke tempat-tempat gini memang seronok sangatlah diorang.


Yang penatnya mamanya ni lah. Haha. Asyik mengejar Irma dengan Imran. Imran boleh tahan lagi. Irma ni lari macam lipas kudung. Mentang-mentang le dia ringan, lajuuu je dia lari. Bukan tau nak takut orang pulak tu. Main belasahhh je berjalan tah mana-mana. Kalau tak diperhatikan kejap je dah hilang depan mata. Bahaya betul.


Lepas tu kepenatan, Irma tertidur sepanjang perjalanan, sampai rumah, bawak ke malam. Tu lah, berlari sana sini. Kan dah penat. Hihi.


Penat II

Esoknya (Sabtu), pagi-pagi lagi En Abah dah ajak balik Seremban. Saya yang dah agak dah rancangan En Abah (eceh) memang dah pack baju anak-anak malam tu. So pagi tu pack baju laki dengan baju sendiri aje lah.


Sampai Seremban lepas breakfast En Abah ajak pi Ulu Bendul. Aik En Abah ni dia tak penat2 ke ek? Confuse mak tau. Tapi saya ikutkan aje lah walau mulut membebel-bebel jugak. Hahaha.


En Abah punyalah excited nak pi Ulu Bendul sampai terlupa nak bawak tikar. Benda paling basic okeh. Sudahnya terpaksa la mak letak punggung montoks mak nih atas batu. Haih. Cramp bon bon ai tau!


Anak teruna saya sepanjang berada di Ulu Bendul boleh la disimpulkan gini:

Imran + sepupu sepapat + air sungai = Excited sampai tak mau balik


Irma pulak mandi kejap-kejap aje. Anak dara yang sorang ni bukannya main air. Dia main pasir. Lepas tu campak-campak pasir kena rambut dia. Jenuh nak hilangkan pasir tu.


En Abah pulak, hmm... lelaki dan bbq. Kenapa lelaki dan bbq ni macam tak boleh dipisahkan ha? Macam... 'it's a guy thing'  lah konon kan? Betul tak? Hehe.


Hari ni penat takde lah sangat cuma rasa lenguh pinggang sebab anak dara ni asyik nak melekat aje. Asyik la 'nak dok (duduk) mama', 'nak atom (dukung) mama'. Tak mo berenggang langsung.


Penat III

Ahad. Ada dua jemputan kenduri. Satu kat Klang, satu kat Sekinchan. Dan kitorang kat Seremban. Dan saya bangun lambat. Almaklum dalam sesi lawatan kawan baik kan.


Dan yang paling best, lupa bawak sekali kad jemputan. Maka takde map. Idea En Abah ialah call mak saya, minta alamat pengantin dan serahkan kepada google map. Tapi lepas berjaya dapat alamat, internet pulak takde. Yilek. Padahal malam tadi ok je. So, macamana nak pi ni?


Tengok alamat kat Klang, saya rasa saya macam tau tempat ni. Klang kan tempat saya bermain selama tiga tahun. Eceh. Bajet tau sangat lah konon. So, yang nak ke Sekinchan pulak, kitorang pasrah je karang. Haha.


Itu ini itu ini, pukul 1 lebih kitorang sampai Klang. Hm nampaknya macam tak sempat je nak pi Sekinchan. Perjalanan dalam 2 jam kot. Tu pun kalau tak sesat. Dah la takde map kan. Kerja gila ke apa. So sudahnya terpaksa la lupakan. Huhu. Ampun ye Hani.


Petangnya kitorang sampai Cheras. Saya dah flat dah. Sakit pinggang satu macam. Lepas tu sekali dengan pakej migrain. Saya pun tak tahu lah kenapa akhir-akhir ni sakit pinggang dengan migrain senang sangat menyerang. Sakit pinggang la especially.


Kalau lah ada orang tolong urutkan pinggang saya ni kan ke best. *Hint untuk En Abah :P*

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!