Friday, September 3

Pot Pet Pot Pet

Budak umur 3 tahun lebih mulut memang tak berhenti cakap ke ek? Anak bujang saya cuma senyap masa tidur dan minum susu. Kadang-kadang masa dia khusyuk tengok TV. Masa lain? Potpetpotpetpotpet. Hehe.


Ada sekali tu, kitorang dalam kereta. Saya dan En Abah borak-borak pasal apa tah. En Abah tengah bercerita pasal satu benda dia baca kat FB kot. Pasal betapa dia (dan saya) tak setuju dengan satu statement nih. So saya pun menmbah le perisa cerita tu. Dan suara adalah sedikit kuat, tanda menyokong En Abah yang tak suka dengan statement dalam FB tu. Err... ayat agak berbelit so pepaham sendiri je lah. Hehe.


Lepas tu terus Imran cakap, "Nape mama marah bapak?!"


Kuat ok dia cakap. Siap tanya dua kali. Dia marah, ingat saya marah En Abah. 


Cerita lain pulak, kawan lama saya menjemput saya berbuka puasa kat rumah dia. Ada beberapa orang kawan-kawan saya yang lain pun dijemput jugak. First time nih datang rumah dia.


Masa kitorang tengah mengadap makanan masa berbuka, tetiba je Imran cakap, "Makan kena baca (doa) dulu la!" Padahal kitorang dah baca doa pun. Hii... selamba je dia sound tau.


Then masa tu kawan saya nak ambilkan nasi & lauk untuk husband dia. So dia tanya la husband dia, "Abang nak ayam tak?"


Tak pasal-pasal Imran jawab, "Nak!" Eh. Orang lain pulak yang jawab. Haha. Maklumlah, kitorang kadang-kadang panggil Imran 'abang'. Sekarang ni pun dia panggil diri dia 'abang' instead of 'Ban'.


Macam-macam lagilah sekarang ni. Mulut becok kemain. Lepas tu selalu tepet orang. Bab bertanya tu takyah cerita la kan. Sampai tak reti nak jawab apa. Budak-budak tengah membesar memang banyak betul persoalan dalam kepala diorang agaknya.


Layan kan ajelah :))


5 comments:

i.s.z.a.n said...

anak aku pun sama. aku slalu je cakap "fal, leh tolong mama x, tolong diam jap, mama nak muntah ni dgr ko bebel non stop"

serius weh!

jenis anak aku manjanggggggggggg nak kene layan dia mbebel. nak borak ngn papa dia pun dia xbg soh layan diaaaaaaaa je. aku sakit jiwa ok haha

Unknown said...

ehehehe. aku pun cakap gitu dengan anak aku. "imran boleh tak diam sekejaappp je? kira one sampai ten diam-diam." haha.

anak aku dulu pun gitu. time org cakap, time tu la dia ajak borak. sudahnya, bapaknya sound, "imran, kan mama tengah cakap dengan bapak ni." ekeke.

Fara said...

sama dgn si Putra potpetpotpet kje kejenya....tapi baguslah peramah ;)

Unknown said...

anak2 baru dpt mulut.. dia memang terlebih suka membebel.. huhuu.. layan jer.. sbb ni umur utk kita bergurau dgn anak2.. dan masa utk beri nasihat/tunjuk ajar...
budak2 besor ni lebih cepat menyerap mcm2..

jemput ke blog amik kad raya..

Unknown said...

Fara,
tang peramah tu memang lah bagus, compared dengan maknya yang *ehem* pemalu *ehem* ni. tapi kekadang penat nak memikirkan jawapan nak bagi dia puas hati. hehe.

kakyong,
hehehe. membebel penat mendengar tapi ada aje laaa benda lawak yang dia sebut kan?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!