Friday, October 29

Surat Untuk Mu II

Wahai En Posmen


Sehingga petang semalam saya menunggu En Posmen, namun penantian saya berakhir dengan hampa. Saya pulang ke rumah membawa hati yang lara. Maka untuk menghilangkan hati yang lara, saya memandu dan buka radio dengan volume yang kuat sambil saya juga melalak-lalak dan menyanyi mengikut lirik secara suka-suki hati saya. Nasib baiklah rasa duka saya ini sedikit sebanyak dapat dihilangkan juga.


En Posmen ku,


Pagi ini saya memandu ke tempat kerja dengan dada yang berdebar-debar. Hati saya tertanya-tanya, adakah En Posmen akan berkunjung ke pejabat saya hari ini? Bayangkanlah, saya punyalah berdebar sehinggakan saya sampai pejabat pada pukul 7.30 pagi! 7.30 pagi tau Encik Posmen! Sedangkan saya masuk pejabat sepatutnya pada/sebelum pukul 8.30 pagi. Nampak tak betapa teruja nya saya? 


Penantian saya berkahir pada pukul 11.15 pagi tadi. Oh, akhirnya sampai juga kamu ya er... er... En Bukan Posmen???. Oh saya lupa. Bungkusan PosLa.ju bukanlah tanggungjawab En Posmen, sebaliknya Abang Mat Despatch (dan-dan tukar jadi abang sebab parcel dah sampai :P). Minta maaf, minta ampun wahai En Posmen. Saya dengan selambanya membuat surat terbuka kepada En Posmen padahal En Posmen tak salah pun. Ampun! :P


Abang Mat Desptach Yang Berbaju Oren (AMDYBO),


Terima kasih kerana akhirnya AMDYBO sampai juga ke pejabat saya. Tahniah juga kerana tidak tersesat sebab AMDYBO kan selalu datang sini. Jangan nak tipu ye. Saya hampir sahaja ingin membuat sujud syukur di depan AMDYBO. Namun sujud syukur itu saya reserved dulu dan digantikan dengan sengihan senyuman paling manis saya. Oh AMDYBO, senyuman itu bukan untuk AMDYBO ye, tapi senyuman keterujaan saya kerana bungkusan saya telah pun tiba.


Akhir kata sebagai penutup surat ini, saya ingin ucapkan I Lap Yu The Very Much Lah AMDYBO! Tenkiu! Syukran! Terma Kasih!


P/S: Jangan terasa hati kerana saya tidak besarkan font ayat penutup saya ini kerana kalau nak marah, barulah font jadi besar, bold dan merah. Kalau takat ucap terima kasih, guna font biasa pun cukup. Yang penting, ikhlas. Tak gitu AMDYBO? :P


Yang Benar,

11 comments:

TopsyTurvyMum said...

legaaaaa...

ingat dah kena simpan tepi sungai hehe

Unknown said...

hehehe. boleh la berjimba-jimba dengan 'barang baru' esok. ekeke.

knv said...

gilosssss! boleh buat karangan yang tak tahan tu! :P

ibusumaiyah said...

sabor je la...salah hantar surat lah yer...kesian lerr en posmen tu...tak pasal-pasal dapat surat 'cinta terhangit di pasaran...'..

ehheh....gimba puas-puas yer ngan barang baru...

errrkkkk....:)

Unknown said...

knv,
ahaha. tah kenapa sewel sikit hari ni.

Unknown said...

kak linda,
shhhhh.... rahsia tu. ehehehehe.

sw33tdarling.com said...

wahhh, barang apa laa tu kan yang excited sangat tu...? tp kaaan, mmg ler kadang2 kurier servis ni sengap tauuu! [sengal+sangap]

Unknown said...

sweetdarling,
aahahaha... ini barang spesel punya. akakaka.... takdelah. first time beli barang2 gini jadi ada sedikit eksaited di situ hihihi.

isabelle said...

wahaha..akhirnya penantian berakhir dgn kegembiraan.
tidur mlm ni peluk parcel la tu..kehkehkeh

Unknown said...

bungkusan apakah yg diterima itu.. siap sampai tulis surat kat en posmen bagai...

jom amik award
http://www.kakyong.com/2010/10/award-blogwalking.html

Unknown said...

isabelle,
ekeke. memang kena peluk la parcel tu kan. haha.

kakyong,
bungkusan kegembiraan namanya. hihi.

ok akan amik award sat gi. tq.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!