Tuesday, June 21

Family Gathering

Last Sunday family belah mak aku buat gathering kat kampung kitorang kat Jalan Klang Lama tu. Misi gathering ialah sesi fotografi the whole family serta solat hajat untuk anak sepupu aku yang bakal dibedah tak lama lagi.


Sesi fotografi sebab tak lama lagi Insyaallah tanah kat kampung ni akan dijual. So kiranya ni sebagai kenangan terakhir la bergambar beramai-ramai. Isk. Sedih pun ada. Kampung kitorang tu penyewanya semua dah keluar kecuali beberapa orang je lagi. So memang sunyi sepi la. 


Kalau aku pun rasa sedih tah macamana pulak mak aku & adik beradik dia rasa. Especially Pak Long, Mak Jah & Cik Ton aku tu. Yelah, sejak lahir sampai sekarang menetap kat situ. Diorang lah yang menjaga kampung warisan moyang aku tu. Tapi, ye lah... kena lah ikut kesesuaian zaman. Lepas generasi diorang, siapa lagi yang nak jaga kampung tu dengan aman sejahtera ye dak? Nak harapkan anak-anak ie generasi aku ni semuanya dah menetap dengan family masing-masing. Dah tak duduk dah kat kampung tu. Sekadar datang berkumpul masa weekend je.


Nak letak gambar tapi takleh nak copy dari FB. So kalau nak tengok gambar family aku tu boleh le jenguk FB aku tu :)


Well, harapnya walaupun lepas ni dah tak berkumpul dah kat kampung tu, family kitorang still mesra dan rapat macam dulu jugak. Lepas ni entah nak berkumpul kat mana la agaknya. Huhu. 


Oh pasal anak sepupu aku tu pulak, next month dia kena operate jantung. Khamis ni pun ada solat hajat untuk dia kat Masjid al-Hidayah, Seksyen 18. Hopefully semuanya baik-baik aje untuk Danish (macam nama anak aku pulak :))


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!