Thursday, August 18

Macam-macam Hal

Sempena cuti Nuzul Quran semalam maka aku tolong le mak aku buat puding karamel. Mak aku pun 1st time gak buat nih. Eheh. So sama-sama le belajar.


Senang rupanya buat puding karamel ni ek.


Tapi kitorang buat terlebih manis pulak karamel tu. Mungkin lenkali kena kurangkan sikit gula tu kot.


En Abah dah 4 hari demam tapi start dari semalam memang panas betul badan dia. Semalam gi klinik, doktor siap bagi ubat batuk paling kuat punya. Lepas makan ubat terus tumbang. Eheh.


Pagi ni badan En Abah still panas. Aku suruh dia gi klinik lagi sekali untuk mintak MC dengan cek lagi sekali kat doktor sebab suhu badan makin lama makin panas pulak. Simptom dah macam masa En Abah kena denggi dulu. So better jumpa doktor lagi sekali.


Tadi aku call dia kata dia tak gi klinik lagi sebab tak larat. Suara pun slow je. Habih camno ek? Haruskah aku amik half day untuk bawak En Abah gi klinik? Huhu.


Imran pulak pagi tadi hidung dia berdarah. Tak tau la apa sebab. Sebab panas ke atau sebab melombong ganas sangat? Hihi. Bawak gi klinik, doktor tengok bahagian luar je yang ada darah. Dalam bersih. So aku saspek sah-sah le Imran menjalankan kerja-kerja melombong bijih dengan agresif atau pun dia gonyoh-gonyoh hidung dia kuat sangat.


Lepas gi klinik hantar budak-budak ke tasak. Seperti biasa drama taska yang dibintangi oleh Irma masih on. Adeh penat ok nak pujuk dia. Imran dah ok Irma pulak yang mengamuk takmo gi sekolah. 


Sudahnya aku masuk kerja kul 10 pagi tadi. Haru. now tengah dalam dilema patut ke dak aku amik half day nih. *Garu garu kepala*


4 comments:

Anonymous said...

ambik la half day..cian cuami..hehe

isabelle said...

balik..balik...

Unknown said...

hubby kata tak yah pulak. ahahaha. ikut je la cakap dia. esok nak kena gi check up lagi. asyik kuar time office hour habis kerja tak siap nanti. ekeke.

lia said...

Amsyar bibir slalu darah sbb bibir sensetif...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!