Wednesday, January 15

Daftar Ahli Shaklee: Kenapa Saya Boleh Terjebak

Mendaftar sebagai Ahli Shaklee merupakan antara keputusan yang terbaik pernah saya buat. Nak tau kenapa?
Pengedar-Shaklee-Di-Shah-Alam-Dan-Malaysia

Sebab melalui Shaklee saya menjadi lebih alert tentang kesihatan diri dan orang keliling saya. Banyak ilmu kesihatan dan nutrisi yang saya dapat selepas Daftar Sebagai Ahli Shaklee.

Kalau dulu tak tau pun diet orang yang pear-shaped tak sama dengan orang lain (apple, hourglass, rectangle). Rupanya ada sebab kenapa dia berbentuk pear. Jadi, Set Kurus untuk orang berbentuk badan gini tak sama dengan orang lain.

Daftar-Ahli-Shaklee

Kalau dulu tak tahu pun orang yang ada masalah kesuburan ni bukan berpunca dari hanya satu sebab. Rupanya ada banyak sebab. So Set Kesuburan pun kena ikut case by case. Bukannya main pukul rata je.

Banyak lagilah yang saya belajar. Alhamdulillah.

Sejak Jadi Ahli Shaklee, saya rasa semakin banyak aktiviti mendekatkan diri pada Allah yang saya lakukan. Kumpulan Shaklee kami sangat menekankan hubungan dengan Allah, sebab Dialah Pemberi Rezeki, Dialah Pemberi Rahmat.

So, mungkin ada yang tertanya-tanya, duit tak jadi faktor utama ke?

Daftar-Ahli-Shaklee

Tipulah kalau saya kata saya tak pandang duit kan. Lagi pulak Shaklee sangat adil dalam memberi bonus kepada Ahli nya. Kalau buat sales lebih, banyak la incomenya. Hatta ada yang dapat lebih dari upline pun.

Lagi buat saya lebih bermotivasi bila ada antara Ahli Shaklee yang dapat meraih sehingga 7 angka sebulan dalam Shaklee ni. Bonus individu tau, bukan bonus kumpulan ke apa.

Financial freedom - itu tujuan awal saya.

Jana-Pendapatan-Dari-Rumah

Tapi semakin lama kenal dengan Shaklee, semakin jatuh cinta. Lagi-lagi orang keliling saya semakin sihat dengan Shaklee. Meh cerita serba sedikit kaitan Shaklee dengan orang keliling saya.
  1. Suami saya Berhenti Merokok selepas ambil Vivix Shaklee. Dah nak masuk empat bulan dia tinggalkan rokok. Alhamdulillah. Duit jimat, badan pun sihat.

  2. Cara-Jadi-Ahli-Shaklee

  3. Anak-Anak saya yang Cerewet Makan dah makin baik selera diorang selepas ambil Meal Shakes Shaklee. Si kecik tu pun rasa macam dah makin mengah saya nak dukung dia. Irma yang dulu payah benar nak suruh makan, nampaknya makin berselera. Pipi pun dah naik sikit :)

  4. Kulit mak saya yang sangat kering dah mula lembap semenjak ambik Vivix dan Shaklee Collagen Powder. Badan pun dah kurang lesu dan letih-letih.

  5. Selera makan mak mertua saya semakin baik sejak ambil Vivix. Dulu seleranya hilang, sampai nak makan sekali sehari tu pun dipaksa-paksa sebab takmau takde tenaga. Muka pun nampak makin berseri-seri.

  6. Biras saya (abang ipar suami) pun dah berjaya Berhenti Merokok. Dulu sehari 30 batang tau. Lepas dua minggu jadi sehari 4 batang. Sekarang dah Bebas Rokok.

  7. Sepupu suami pun dah Berhenti Merokok dengan Vivix.

  8. Sepupu saya pulak lepas ambil Vivix katanya tenaga bertambah, selera makan pun makin baik. Hari tu jumpa muka berseri-seri mengalahkan orang perempuan hehe.

  9. Set Bersalin yang adik saya ambil pulak buatkan adik saya nampak sangat selesa dan bertenaga masa dalam Pantang. Tak pernah kena sembelit. Stok Susu pun banyak gila sampai penuh freezer *jealous*. Sampai sekarang dia still ambil Shaklee untuk Menyusu kan anak sulung dia.

  10. Set-Bersalin-Shaklee
    Bukan gambar sebenar. Tapi lebih kurang gini la banyaknya. Credit to google image.

  11. Selera anak remaja berusia 14 tahun dah semakin baik lepas ambil Meal Shakes. Ini anak kakak ipar saya. Dari kecik dia memang susah sangat nak diajak makan. Alhamdulillah Meal Shakes banyak memabntunya Tambah Selera Makan.
So apa lagi yang saya nak? Bukti semua depan mata. Tak payah baca testimoni orang lain dah. Semuanya buatkan saya bertambah yakin dengan keberkesanan produk Shaklee ni.

Jadi, macamana saya Daftar sebagai Ahli Shaklee?

Oh, simple je. Saya cuma bagi details ni kat orang yang sekarang ni dah jadi upline a.k.a 'mak' saya:

  • Nama
  • IC
  • Alamat
  • email
  • No telefon
  • Nama suami
  • IC suami
  • No akaun yang nak dimasukkan duit bonus nanti
Masa tu saya cuma mendaftar tanpa beli barang. So saya bayar RM65 je. Saya ambik sendiri kit bag saya so tak payah bayar tambahan RM10 sebagai duit pos. Kalau Shaklee poskan totalnya jadi RM75.

Boleh jugak Daftar Ahli Secara Percuma. Beli produk Shaklee sebanyak 200 UV, terus boleh jadi ahli. Kan ke dah jimat RM75 tu.

Udah la jimat, dapat pulak cash bonus bulan depannya.

Oh lupa pulak nak cerita. Kalau dalam bulan tu kita beli barang sebanyak sekurang-kurangnya 150 UV, kita dah layak untuk dapat bonus pada bulan depannya. Kalau beli tak sampai 150 UV pun takpe. Tak salah pun. Cuma tak dapat bonus lah.

Apa Yang Best Sangat Jadi Ahli Shaklee Ni?

Harga Member

Harga Member dah tentu-tentu lah lagi murah dari harga retail kan? Bezanya dalam 20 - 25% gitu. Kalau beli untuk makan sendiri, kan dah jimat 20%. Kalau jual kat kawan-kawan, dapat pulak untung 20%.


Cash Bonus

Macam yang saya cerita tadi, kalau beli lebih 150 UV, boleh dapat cash bonus. Cash bonus ni pulak, makin banyak kita beli, makin tinggi % yang kita dapat.

Pengedar-Shaklee-Shah-Alam

Belum campur Leadership Bonus lagi.


Car Bonus

Shaklee beri Car Bonus dalam bentuk RM dan bukannya dalam bentuk kereta. So kalau layak dapat Car Bonus ni, ikut suka kita lah nak guna duit tu untuk beli kereta ke, atau simpan ke, atau nak sedekah ke kan. Apa pun boleh :)


Convention/Umrah/International Trip

Setiap tahun ada je Shaklee bawa mereka yang layak pergi mengerjakan umrah, serta cuti-cuti kat luar negara. Hari tu bawa pergi Paris dan London. All in. Tak payah bayar apa-apa. Bawak duit takat untuk shopping aje. Yang lain-lain tak payah la risau. Semua Shaklee tanggung. Semua 5 Stars ok.

Pengedar-Shaklee-Shah-Alam

Syok ke tak syok?

Ye memang bukan mudah nak dapatkan semua tu. Semuanya kenalah ada usaha. Selebihnya kita serahkan pada Allah. Tetapi, dengan group saya ni, Inshaallah semuanya dipermudahkan. Jalannya dah ditunjuk, terpulang pada kita nak ikut ke tak jalan tu.

Jalan Dah Ditunjuk Tu Macamana?

Group saya ni ada banyak kelebihan, Alhamdulillah. Antaranya:

  1. Online coaching. Tak payah le susah-susah nak jumpa tengah-tengah malam kat mapley ke, kat hotel ke apa. Duduk je depan PC/laptop/handphone, tablet - bercoaching lah kita.

    Pengedar-Shaklee-Shah-Alam
  2. Webinar. Seminar secara online (hence the word 'web'). Antara online coaching beramai-ramai. Hari tu saya ada attend webinar. Yang beri webinar nya berada di Bangkok, Thailand. Beratus-ratus yang lain semuanya ada di seluruh Malaysia.
  3. 'Mak' saya - contoh terbaik dalam Shaklee. Beliau berjaya naik rank tertinggi dalam Shaklee dalam tempoh 7 bulan aje. Income dari zero kini dah 5 angka. Dalam masa 7 bulan. Inshaallah sikit masa lagi jadilah 6 angka, 7 angka.
  4. Online marketing strategy yang superb. Group saya ni terdiri dari pakar SEO (search engine optimization), pakar Internet Marketing. So macam-macam ilmu yang dikongsi dengan kami untuk bolehkan kami berjaya dalam Shaklee.

    Pengedar-Shaklee-Shah-Alam
  5. Pakar nutrisi. Group kami ada pakar nutrisi tempat kami merujuk sebarang masalah berkaitan. So cara pengambilan, tips-tips kesihatan yang diberi semuanya datang dari mereka yang pakar. Bukan hentam kromo je.
  6. Ukhuwah yang manis. Antara kami ni dah macam adik beradik. Selalu berkongsi pendapat dan masalah. Dan semuanya diselesaikan bersama-sama.
Banyak lagi rasanya yang tak terluah. Nanti kalau saya ingat saya buat part 2 pulak eh. Hihihi.

Jadi, perlu ke perlu saya bersyukur ni? Eh, mestilah perlu.

Alhamdulillah pengalaman saya sendiri - dah berjaya meraih 4 angka dengan Shaklee. Dapat juga membantu suami dalam meningkatkan ekonomi rumahtangga. Dan yang pastinya, saya tak nak berhenti setakat 4 angka. Sebab lepas ekonomi keluarga, saya nak tingkatkan pula ekonomi ummah.

Inilah kisah saya dan Shaklee.

Daftar-Ahli-Shaklee-Online



Shaklee Independent Distributor
ID 1001018
SMS/WhatsApp 0192929796



Klik sini untuk dapatkan info dan berita tentang produk Shaklee


Ingin tahu harga produk Shaklee? Sila klik sini


Daftarlah sebagai ahli Shaklee hari ini dan nikmati pelbagai kelebihannya!

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!