Tuesday, April 7

Batuk & Selsema Berpanjangan Serta Cerita Tentang CD Lagi

Panjangnya title.

Anak saya sudah hampir seminggu selsema dan batuk-batuk. Ubat hampir habis. Antibiotik pun. Patut ke jumpa semula doktor? Kesian asyik kena makan ubat aje. Nasib baiklah Imran dan Irma senang nak bagi makan ubat. Kalau tak, harus saya 'berperang' dengan anak-anak setiap malam.

Oh ye. Sibuk beno berblogging dan blog hopping sampai lupa pulak nak bagitau. Saya ada order cloth diaper (CD) Lunatots (lagi). Pre-order. 4 helai. Minggu lepas CD-CD itu selamat sampai ke ofis saya. Eh, ke dua minggu lepas? Hampes betol la bab masa ni.

OK. Sambung cerita. Saya dah pre-wash CD-CD itu. 2 kali aje sebab tak tahan nak pakaikan kat anak-anak. Hahaha.

Semalam saya bekalkan 2 CD setiap sorang anak-anak saya ke taska, dan 3 dispo diaper. Biasanya diorang pakai 4 ke 5 diaper sehari. Lepas jemput anak-anak dari taska, saya pun check la isi plastic bag, kot-kot ada CD yang sedang menunggu untuk dibasuh.

Zero.

Check beg sekolah anak-anak, CD masih elok berlipat dalam beg. Aiseh. Ini teacher tak berani mahu pakaikan CD kat anak-anak gue! Kenapa ye? Takut? Takut kenapa? Takut anak saya berak dan kemudian tak tahu macamana nak handle kot?

Saya rasa saya dah bagi briefing kat diorang pasal CD tu. Saya kata, treat macam dispo diaper, cuma jangan buang. Simpan dalam bag plastic. Tak yah cuci, tak yah pape. Susah kah? Atau penerangan saya tak cukup jelas?

Takpelah. Mungkin masih belum ada knowledge. Takpe. Saya maafkan.

Jadi semalam balik dari taska, saya gunakanlah unused CD itu kat Imran dan Irma. Tahan hanya 2 jam. Sebab:

1) Irma poo-poo selepas dua jam pakai.
2) Insert Imran ada tersenget sikit maka bocorlah ia. Huhu. Anak jantan saya itu susah nak duduk diam. Insert pun dah 'lari'. Insert sudah penuh walaupun baru 2 jam pakai. Anak jantan saya memang super duper heavy wetter.

Pagi ini, saya bekalkan 3 CD untuk Imran dan 2 dispo diaper. Untuk Irma, 1 CD je. 4 dispo diaper. Itu aje stash yang saya ada buat masa ini. Saya juga dah bagi briefing lagi sekali kepada teacher diorang. Hopefully teacher nya sudi la guna CD itu.

Hujung bulan ni, kalau ada rezeki lebih, niat di hati nak tambah stash CD lagi. Jenama apa pulak ye? Any recommendation?


4 comments:

Anonymous said...

Natural parenting online store - breastfeeding & cloth diapering @ sayangbabyibu.com

lia said...

kalau yang malaysia nyer lia minat Kasihku Sayangku... insert pon best...

kalau yg luar nyer, lia prefer HH sbb cutting besar...

me_czar said...

Saya suka Drybees. Tp ni sized diaper.

Utk heavy wetter, cuba guna microfibre insert by Wahmies.

Kalau tak pun, hemp insert.

boleh tgk kat sini www.miabambina.com

sayangibu said...

pssttt...cuba tengok link nih..
http://maryaaa-oogle.blogspot.com/2009/03/crazy-momy-cd-package.html

intan baru pre-order 3kpg, end of this mth baru dpt rasanya... harga pun okehhhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!