Monday, June 15

MSK Gathering @ Tasik Shah Alam

Ya, saya ke sana semalam.


Tapi saya sampai lambat. Dalam pukul 10 pagi gitu. Huhu. Sudahlah bertangan kosong aje. Jadi saya rasa agak segan untuk mingle mingle bersama yang lain. Hiks.


Boleh tahan ramai juga mereka yang hadir. Tapi ramai yang saya tak kenal. Huhu. Rasa begitu kerdil walaupun sebenarnya gemok diri ini. Sempat jugalah berjumpa MommyLyna, Cik Fid, KNV, dan Mama Adib. Yang lain-lain itu saya tak berapa kenal. Ampun. Mungkin saya ada baca blog mereka tapi tak ingat. Huhu. Sengal la haku nih.


Makanan boleh tahan banyak. Saya dapat tahu banyak makanan yang tak habis. Sayangnya tak bawak bekas makanan. Maklumlah saya straight dari rumah MIL di Seremban. Segan pulak nak pinjam bekas makanan dia.


Kalau tak boleh jugak mak tapau pasta Cik Fid yang marveles itu. Dan brownies yang yummy itu.


Aktiviti boleh tahan banyak. Semasa aktiviti anjuran Coachsha saya sedang sibuk melantak makan. Baru sampai la katakan.


Semasa aktiviti anak mencari barang itu, saya hanya tumpang tengok aje. Lupa nak bawak barang favourite Imran. Plus Imran sendiri lebih teruja dengan 'vuai'. Saya yakin kalau saya join game tu pasti hanya buat malu aje. Imran sudah pastinya berlari menuju ke playground meninggalkan mamanya yang terkebil-kebil sambil memegang Mon nya. Kalau Irma, dia tak pakai kasut pulak. Almaklum takde saiz kasut yang bersesuaian dengan saiz kakinya. Irma kan kiut. Yang ada kasut kain. Macamana Irma nak berjalan kalau pakai kasut kain tu?


Kemudian acara 'kenali isteri anda'. En Abah diberi borang untuk diisi. Nampak muka En Abah begitu terkulat-kulat ketika mengisi borang. Hoho. Susah sangat ke En Abah? Bila borang dah dikumpul, MommyLyna pun baca la satu borang ni (lebih kurang gini la ayatnya):


Makanan kegemaran: Laksa & sate - Hmm... bukanlah fav food tapi makan jek.
Cita-cita ketika kecil: Cikgu - Tak pernah pun terpikir nak jadi cikgu. So sah sah bukan haku nih.
Bilangan anak yang diingini: 4 - Alah ni soklan general la kan? Takkan haku sorang je yang nak anak 4 (eh haku nak 4 orang je ke?)
Tempat dating pertama: KFC Kompleks PKNS - Hoh? Macam kenal aje?
Kawan karib: Sharizan - Oh???? Memang macam kenal!!!


Maka cepat-cepat la saya mengangkat tangan - SAYA!


Punyalah lama nak sedar yang itu borang En Abah. Hahaha.


Tapi En Abah, bila masa pulak saya nak jadi cikgu???? Sate tu bukan fav En Abah ke?


Semasa aktiviti 'menangkap rakan anda untuk dijadikan geng' itu saya sempat join kejap aje. Sekejap aje mak dah terkeluar carta. Hohoho.


Selesai aktiviti itu, maka kembali ke aktiviti makan. Minum air yang sejuk itu bergelen-gelen. Yelah masa tu dah panas bangat. Badan Imran basah-basah dek peluh. Irma pulak, rambut dah serupa macam baru berendam dalam kolam. Basah gila.


Kemudian acara menangkap gambar pulak. Saya tak bawak kamera sebab kameraku itu rosak. Huhu. Maka menumpang kasih ajelah kamera orang lain. Sila google sendiri gambar-gambar yang telah ditangkap. Kebanyakan gambar saya hanyalah sipi-sipi aje. Kehkehkeh. Takpelah. Mak pun comot time tu. Nak berposing sakan karang buat spoil gambar orang lain aje. Kohkohkoh.


Tak dapat nak tunggu lama, Imran dah mengamuk sakan sebab kepanasan. Meronta-ronta di pelukan En Abah. Plus En Abah harus segera menjenguk kedainya di Alamanda. Maka pulanglah kami anak-beranak dan sempat mak rembat jeli 2 bekas. Hihi.


Overall, gath kali ini memang seronok. Makan-makan mestilah seronok kan?


P/S: MommyLyna, thanks sebab anjurkan gath ini and Happy Belated Birthday! Cik Fid, pastamu sedapppp sekali. KNV, anda memang vogue. MamaAdib, ku pun pemalu jugak.




4 comments:

Mommy Lyna said...

muahahahahahahahaha

Watie Aziz said...

Hi Zety,
i jalan2 dalam blog u, carik2 ur face, nak pastikan ada tak i tegur u masa kat gath semalam ..tapi susah betul nak jumpa ur face lah ..heheh..gambar anak2 yer i nampak ..:)so, i tau nama jer ..ZZ (ceh, cam Ziana zain plak...dekat2 lah tuh kan ..ehhehe)

btw,i dah masukkan ur link to my blog ..:) feel free to surf yeah ..keep in touch & kalau takder aral, jemput dtg majlis Qarissa nanti yer ..:)

3740Journal said...

eh u ade eh.. i ade tegur u tak? adesss.. dah lame dah link ngan ur blog..baca ur story.. tp tak kenal muka..

btw, keep in touch la..:)

Unknown said...

Lyna,
Muahahaha

Watie,
Muka tak santek tak sesuai letak dalam blog. Hehehe.
Pasal majlis Qarissa, huhuhu. Anak bujangku itu sudah berjaya campak kad jemputan ke dalam longkang yang dalam itu. Nanti mintak alamat, tarikh etc balik ye? Ampun!

Azzamoro,
Saya memencilkan diri yang gemok ini masa gath tu. Pemalu la katakan. Hahaha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!