Wednesday, July 29

Atas! Atas!

Hari Isnin lepas, Imran telah tergedik-gedik menaiki tangga untuk mencari Atuknya. Lepas mendaki separuh jalan, terdengar Imran menangis, no, meraung kuat gila.


Mak saya jadi panik, terus meluru naik tangga. Sampai kat tengah-tengah tu, tengok Imran tengah menangis ketakutan. Mak saya pun tanya la kenapa.


"Atas! Atas!" Sambil tangan Imran tunjuk something.


Tau dia tunjuk apa?
























































Cicak!


Ye, anak saya penggeli cicak, lipas dan jugak semut!


Mak saya tanya la, "Besar ke kecik cicak tu?" sebab mak saya tak nampak pun mana cicaknya.


"Btar! (Besar!)" sambil mendepangkan tangan.


Mak saya pun tengok-tengokkanlah sekeliling tu.


Jumpa anak cicak kecik cenoet aje. Alahai. Besar lah sangat ye Imran? Hahahaha.



9 comments:

Anonymous said...

ya Allah..super cute la budok ni..

leh geng dgn i yg takut cicak..geli tengkuk kalo nampak.

Farah said...

hahaha takut cicak rupenyee..ingatkan tadi ade hantu ke kat atas tu..

Emma said...

i dah siap imagine dia nampak ape je... huhu

-mama emma®-

Unknown said...

mama-miya: haa... dia geli cicak ni ikut mamanya lah ni. hehehe. gelis!

farah & mama emma: hehe. itulah pasal. kitorang bukan risaukan hantu. risau kot dia terjatuh ke apa sebab meraungnya tu macam kena dera.

Mummy Dasy said...

huhuhu i imagine lain da tau..
dah tu jauh kebwah nak tau ape yg dia nmpk.... wat suspen tul ... camne pny kuat ah gaknye dia nangis ek??

3740Journal said...

cutenye..i dari kecik sampaila sekarang memangla geli kat cicak.. macam terimagine cicak masuk dalam baju..huhu

Unknown said...

mummy dasy: sangat² kuat okeh suara dia! mcm baru lepas terjatuh tangga pun ada. tu yg meluru je nenek dia tengok.

azza: sama la! geli gila. pernah sekali ada sekor cicak ni terjah i dari atas siling masa i tgh mandi. i pun apalagi, jerit sakan la!

Crazee Choc's said...

zeti.... saya sangat berdendam dengan cici. nak sebut nama dia pun geli.... saya penah pengsan masa kat matrik sebab binatang tu....ayah & laki saya selalu jadi mangsa bunuh cicak... saya sanggup habiskan spray nyamuk untuk suruh husband sembur cici sampai mati!

Unknown said...

marisa: kenapa ye berdendam sampai begitu sekali? silalah cerita!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!