Monday, June 15

Naik Darah Tinggi

...saya ketika baca suratkhabar Ha.rian Me.tro hari ini.


Mula-mula, kisah ini. Ada ke patut angkat baby baru lahir macam hayun kucing?!! Tak pasal-pasal peha baby tu patah! Kesian sangat! Sakit hati mak hokey.


Kemudian, kisah ini pula. Ya Allah... apa nak jadi dengan dunia sekarang? Belasah mak sendiri sebab mak dia marah dia terlibat dengan dunia gay. And he's only 13! Dan terlibat sejak umur 8 tahun!!! OMG. Sangat-sangat menakutkan. Ya Allah, peliharalah kami dari perkara-perkara yang buruk seperti ini.


Lagi satu, yang ini pula. Kisah yang sangat common kita baca di dada-dada akhbar. Tapi saya sangat-sangat kesal dengan keadaan masyarakat kita hari ini. Budak pompuan ni pun baru 13 tahun. Dah sibuk-sibuk nak berboifren.


Saya masa umur 13 tahun dulu macamana ye? Saya rasa kawan-kawan saya kot ye pun gatal berboifren cuma dengan kawan-kawan sekolah. Yang ni boifrennya 21 tahun. Huhu. Jauh beza umur tu. Mak masa umur 13 tahun dulu hingusan lagik. Dok huhahuha dengan member. Budak-budak zaman sekarang sungguh advance. Sangat-sangat menakutkan.


Dan tambah menakutkan bila dok fikir, 'mampukah aku mendidik anak-anak supaya menjadi anak-anak yang sempurna? supaya TIDAK menjadi seperti mereka ini?'


Saya jadi takut.



Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!