Wednesday, July 29

Kenapa Saya Geli Dengan Cicak?

Rentetan daripada entri ini, saya cuma nak bagitau yang Imran mungkin ikut jejak langkah mamanya yang geli cicak. Hehehe.


Saya memang geli dengan cicak. Ada beberapa episod kisah yang sungguh gelis gelemans dalam hidup saya yang melibatkan cicak.


Kisah 1

Masa tu saya dalam tingkatan 2 ke 3 tah. Ada perjumpaan brass band di makmal komputer di asrama kami.


Saya duduk belakang seorang kawan saya ni. Dia nampak macam resah gelisah aje. Duduk macam-macam gaya, semuanya serba tak kena. Dok tergaru sana, tergaru sini.


Tiba-tiba, toing!!!!!


Terpacul muka seekor cicak di bahunya! Cicak tu masuk dalam baju dia, explore satu badan dan mengambil keputusan untuk keluar dari 'kawasan jajahan' (bawah baju) dan berjalan-jalan lagi, naik ke atas dan mengucapkan hello di bahu rakan saya.


Erk!


Menjerit-jerit kawan saya tu dibuatnya. Kesian dia.



Kisah 2

Masa ni saya tingkatan 4. Saya perhatikan ada seekor cicak di hujung katil kawan saya. Tapi kedudukannya tak merisaukan kami so kami biarkan ajelah.


Tak lama lepas tu, saya perhati lagi. Eh? Apasal cicak ni statik je? Disergah-sergah tapi buat derk aje.


Sudahnya kawan saya pi amik penyapu dan cuba kuis-kuis cicak tu. La.... dah arwah rupanya! Badan dia masih lembik-lembik lagi okeh! Eiiiiiiiiii!!!!!!!! Geli geleman haku bila teringat balik.


Nasib baik kawan saya berjaya menyingkirkan cicak itu dari terus bertakhta di hujung katil beliau.



Kisah 3

Pun di tingkatan 4 jugak. Saya tengah syok-syok mandi di bilik air di hostel. Saya ingat lagi, masa tu saya pilih bilik air yang hujung sekali.


Sambil mandi, saya perhatikan siling. Saya nampak ada sepasang cicak yang sedang merendek sambil menggoyang-goyangkan ekor masing-masing, betul-betul di atas saya. Euww nak cerita balik pun dah tak sanggup dah ni tapi kutabahkan jua.


Saya buat derk ajelah sambil mandi dengan kadar yang lebih laju dari biasa sebab dah geli dengan scene romantik cicak-cicak di siling itu.


Sekali tu masa bilasan sabun yang terakhir, cicak-cicak yang dah kepuasan klimaks ke hape tah tu jatuh ke lantai, betul-betul depan saya.


Wargh!!!!!!!!!!!


Menjerit la saya! Geli hokeh. Dah la sekor tu meluru ke arah saya. Saya yang sedang mandi tanpa seurat benang ni cepat-cepat la capai towel, balut badan dan terus keluar dari bilik air tu.


Geli! Geli! Geli! Hish. Rasa tercemar ternoda satu badan, walaupun cicak tu tak jatuh atas badan saya pun.


Semenjak hari tu, dah jadi kebiasaan pulak, kalau sebelum mandi saya pandang siling dulu untuk pastikan takde cicak menjalankan projek mereka di atas saya.


Gelis nyah!


P/S: Ingat nak letak gambo cicak kat sini tapi haku geli. Apa kes letak gambo cicak kat blog sendiri? Hish.


8 comments:

Nadiah Sidek said...

hehe..kelakar la baca entry ni. sy pun geli gk ngn cicak..bdnnya yg lembik2 gitu..errkk..

Unknown said...

saye pun geli ngan cicak... tp bukan dr dulu2, dulu2 ok jee tp sejak bbrp bulan yg lalu, sy amat GELI ngan cicak... nti akan direvealkan dkt blog. harap2 tader yg termuntah nanti...

Anonymous said...

i geli dgn cicak, biawak, mengkarung, iguana, ular...geli tahap leh nak muntah..mujo tgk buaya & komodo dragon ok aje..kui kui kui

tp ada citer lawak, my bro 16yrs old, takut cicak. bergaya macho, seluar hiphop, rambut cacak2. pernah skali dia nak berry, but masuk bilik air ada cicak. terus keluar, tak jd..

me_czar said...

Eewww... saya juga geli dengan cicak selain lipas & rambut. Hehe... mujur skang ada Kathy the Cat yang tolong belasah anak-anak cicak & juga lipas

lia said...

aku pon xlalu tgk cicak waima yg iklan shell 2... rasa meremang bulu roma...

sbb cicak kobeng penah masuk dalam kain n baju aku... nmpk ekor jer u... uweekkk...

Nur said...

yuck!!!sy pun benci dgn cicak..ada sekali tu dia mati atas karpet, sy terpijak ingatkan mainan yana...ish!!!dahlaa 'mayat' dia tu busuk kan?

Unknown said...

nadiah: eiii memang gelikan lembik² gitu. wek!

lailasani: ok nanti nak baca!

mama-miya: hihihi lelaki mmg gitu. nampak macho tapi sebenarnya penakut jugak. kontrol.

me_czar: kucing kat rumah mak saya dah pencen semuanya. tak koser nak kejar binatang² ni. hehe.

Unknown said...

lia: uuuu cicak pernah masuk dalam baju? sunggu mengerikan!

nur: erk! lembik² gitu la ek? euw.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!