Friday, August 28

Puasa: Hari Keenam

Semalam En Abah sampai dalam pukul 5.45 petang. Wah berjaya juga dia datang awal. Hihihi.


Dan yang bestnya, kami berjaya melalui short cut untuk keluar dari kawasan tempat kerja saya. Dah la takde siapa lalu situ. Heaven gile! Kalau biasanya ambil masa 15 minit ke setengah jam untuk keluar ke highway, semalam hanya 5 minit aje. Sangat seronok!


Tapi dek semalam hujan lebat, jalan jem dan kami sampai rumah pukul 7 lebih. Penat gila sebab saya yang drive. Tapi syukurlah sempat sampai sebelum waktu berbuka. Sempat suapkan anak-anak makan.


Menu semalam ialah ikan masak taucu, pucuk ubi masak lemak dan terung+tempe goreng berlada. Saya sangat suka lauk last tu sebab mak saya potong nipis-nipis terung tu. So terung tu bentuknya bulat2 dan ala-ala rangup. Bestnya!


Malam ni Insyaallah kami akan berbuka di kampung saya yang 'jauh' sangat tu. Then lepas berbuka kami akan pulang ke Seremban.


Hari ni birthday MIL. Yang keberapa saya tak pasti sebab anaknya sendiri pun tak tau umur MIL saya. Sabo je lah. Bila ditanya dia jawab '50 lebih kut?' 'Eh 60 lebih lebih kut?' 'Entah la tak sure'. Hehe.


Mana la En Abah nak ingat umur maknya, umur dia sendiri pun kadang-kadang dia lupa. Tak koser tau En Abah ni. Haha. Kadang-kadang bila kena isi form ke apa ke boleh dia tanya kita balik, 'Eh berapa umur saya ek?'


Selamat Hari Jadi, Mak. Nantilah saya belikan hadiahnya, Insyaallah.



2 comments:

Fid said...

kami smlm guna 'long cut' tapi sampai awai dr short cut sbbb jalan jauh org tak lalu hahaa

Unknown said...

oh ini shortcut dlm uitm. hehe. pun takde org lalu gak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!