Tuesday, September 29

16 Oktober Ini

16 Oktober ini, family saya akan bercuti ke Kota Kinabalu. Rombongan sekolah katanya. Ini termasuklah anak saya, Imran. Saya dan En Abah serta Irma? Tinggal di Semenanjung sambil menggigit jari lah kekdahnya.


Niat di hati hendak turut serta tapi apakan daya duit tak ada. Ceh, macam pantun pulak!


Mak saya dapat rate yang sungguh reasonable. Kalau saya ikut serta, perbelanjaan akan mencecah RM2k, di mana RM2k adalah jumlah yang sangat tinggi bagi saya.


Sebenarnya saya di dalam dilema serta agak sakit hati. Sebab nenek Imran telah 'meletak' nama Imran dalam list rombongan itu tanpa kebenaran saya mahupun En Abah. Tiba-tiba je bagitau yang diorang nak pi KK dan bawak Imran sekali. Sungguh sedih, tahu!


Bukan sedih apa, sedih sebab tak dapat ikut!


Hari tu mak saya kata nak letakkan nama saya dan En Abah sekali, tapi dah penuh pulak. Sudahnya terkulat-kulatlah kami kat sini.


Tapi En Abah insist supaya kami ikut sekali. Masalahnya, kalau pi sana, bukannya kami boleh ikut tour package yang disediakan tu. Duduk kat hotel ajelah gamaknya. Bukannya boleh menumpang kasih bas pelancong tu. Hanya menjenguk-jenguk dari tingkap hotel aje. Huhu.


Tapi saya rasa En Abah tak pentingkan tu semua. Yang En Abah pentingkan ialah, anak mesti di depan mata. Suami saya yang hensem itu sungguh risaukan keselamatan anak teruna saya. Dan ayat yang paling saya gerun nak dengar dari mulut En Abah ialah,

"Saya tak nak menyesal kalau apa-apa jadi kat anak-anak"


Huhu. Nauzubillah!


Macamana ni? Hati meronta nak ikut sama. Tapi RM nya?


Alangkah indahnya hidup kalau mak saya sponsor. Haha.


4 comments:

~ As ~ said...

wahhh gi KK!
percayalah, nenek dia msti jaga baik pnya...

yaya said...

kak zety pergi jek la sekali, takpe rm bleh di cari lagi. Go enjoy urself!

Unknown said...

As,
Tolong beritau En Abah untuk saya :)

yaya,
kalau ada RM nya memang dah lama dah pi :(

babycomel said...

K Zety,

KK tu kecik aje bandarnye so gi le jenjalan s'diri takkan sesat le...

saya sabahan, 1st time turun ke KK seorg2 gak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!