Thursday, November 26

Cuak!

Semalam saya meredah jem dari pukul 6.20 petang sampai pukul 8.15 malam.


Silap sendiri.


Biasanya saya lalu NPE. Tapi lately ni NPE pun jem jugak. So saya try lah redah Federal. Hah hamek ko! Jem tak hengat punya.


Tapi itu bukanlah jadi isu yang besar.


Isu besarnya, temperature kereta adik saya naik mendadak sepanjang tempoh saya ter-stuck kat dalam jem tu. Yelah, kan kereta adik saya tu menunggu masa nak terbarai je kan?


Punyalah cuak masa tu Allah saja yang tahu. Saya call En Abah. Dia suruh saya berhenti dulu. Masalahnya masa tu saya kat lane yang kanaannn sekali. Nak ke kiri adalah agak susah penakut sebenarnya. Saya redah lagi. Meter temperature kereta tu pulak kejap naik kejap turun. Hish!


Saya betul-betul tawakal je masa tu. Doa banyak-banyak - Ya Allah aku takmo tersadai kat sini! Aku takmo jadi penyebab menambahkan lagi jem ni (baik la konon). Dan paling takut kalau kena approach dengan entah siapa-siapa. Serious. Saya dan En Abah dah pernah berdepan dengan situasi tu masa kereta adik saya yang lagi sorang buat hal. Gerun okeh tengok orang yang approach kitorang tu.


Alhamdulillah lepas-lepas tu trafik pun dah makin lancar. So temperature pun dah tak naik. Saya teruskan perjalanan. Siap singgah isi petrol lagik. Dan minum air penambah tenaga. Capek gue!


Tobat. Saya tobat takmo dah bawak kereta Kancil adik saya tu meredah jem di Federal Highway. No no no!




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!