Wednesday, November 25

Demam, Sate & Seluar

Semalam genap Irma berumur 18 bulan. Dan, Irma siap dapat 'hadiah' lagi.


Demam panas, muntah-muntah dan selsema.


Maka semalam saya pun cuti. Bawa anak-anak ke klinik kat Kajang. Ingatkan klinik bukak pukul 10, rupanya 10.30 pagi. So, En Abah ajak singgah makan sate Hj Samuri.


Sate Hj Samuri pun bukak pukul 10.30 jugak. Ceh. Lepak-lepak dulu lah kat situ sementara nak tunggu lagi 15 minit.


Lepas 15 minit, kaunter still tak bukak lagi. Staf kat situ pun buat bodoh je dengan kitorang. Oh bukan kitorang je yang tengah menunggu. Ada la 2-3 meja yang lain.


Masa tu, Imran dengan Irma poo-poo la pulak. Biasalah budak-budak ni kalau projek mesti nak berjemaah. Saya bawa Irma ke toilet. Ada signboard 'tandas sedang dicuci' la pulak. Fine. Duduk balik. Dalam 10-15 minit pergi lagi ke toilet. Masih dicuci. Saya dah start hangin dah. Ye lah. Budak-budak dah rimas. Menangis sebab geli bon-bon dah basah. Mamanya pun naik rimas sama.


Kali ketiga, signboard masih kat depan pintu toilet. Kali ni saya tak pedulik. Tengah cuci ke, tengah overhaul ke, saya redah jugak. Masuk dalam toilet, ceh! Takde orang pun. Cuci lah sangat! Sakit hati saya masa tu. Staf-staf yang tengah sibuk potong bawang dekat-dekat dengan toilet tu pulak takde nak bagitahu saya suh masuk je toilet tu. Takkan diorang tak nampak anak saya tengah melalak nak masuk toilet? Haih.


Masa saya masuk toilet tu pun staf kat situ buat muka tak puas hati. Macam... tak suka saya masuk toilet tu. WTF??


Pukul 11 pagi, barulah kaunter tu bukak.


Sate yang sampai pulak, ada yang tak masak. Haiyo. Memang makin tah apa-apa pulak servis diorang sekarang ni. Agaknya diorang rasa walau apa pun terjadi, orang tetap mencari sate diorang gak kot. So, diorang pedulik hape kalau takat ada sorang dua pelanggan yang tak puas hati kan? Agaknya lah. Harap-harap owner nya tak berpikiran gitu.


Oh lupa nak cerita. Masa nak basuh bon-bon Imran, aisehmen... itu seluar sudah terkena itu poo-poo yang diapers nya sudah bocorrr... habis camno nih. Saya takde pulak bawak baju lebih. Ye lah. Takat pi klinik kan. Mana nak sangka eksiden gini pulak yang jadi. Sudahnya, Imran seluar-less. Haha. Kalau pakai cloth diaper takpe la jugak kan. Ada lah comel sikit. Ni pakai dispo diaper jek. Haha lagi sekali.


Sampai kat klinik semua orang pandang. Pehal budak nih tak pakai seluar??? Saya terpaksa lah buat muka stone aje. Kehkehkeh.


So...  dipendekkan cerita, Imran dapat ubat selsema. Irma pulak dapat ubat demam dan antibiotik.


Malam tadi Irma kejap-kejap bangun. Tidur 15 minit, bangun. Tidur setengah jam, bangun. Hidung tersumbat. Kesian kat dia. Mamanya yang mamai mamai ni pun layan kan aje. Kejap nak susu. Kejap muntah. Kejap nak bertepuk. Kejap nak mama peluk. Macam-macam. Sudahnya pagi ni mata saya adalah seperti mata beruang panda. Dah lah badan pun memang macam beruang :P


Harap-harap semakin sembuh lah anak-anak saya tu.



2 comments:

Opie said...

zety, sate haji samuri tuh mmg dah tak relevan lagik..takde rase, & tak masak...sbb skrg dah ade kilang pembuatan..elok ko carik sate kat kedai2 biase yg sate nye di perap lame ngan rempah yg byk...aku mmg tak kose dah layan sate samuri tuh

Unknown said...

ye la kan opie kan. rasa dah tak sesedap dulu. tapi tang tak berapa sedap tu takdelah aku kesah sangat. aku geramkan perangai staf2 kat situ. buat dekkk je dengan customer. tensi mak, nyah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!