Monday, November 23

Weekend@Ulu Bendul

Semalam keluarga saya dan SIL pi Ulu Bendul, Kuala Pilah.









Pic googled.


Biasanya kalau kami dah sampai memang ramai orang tengah piknik kat situ. Tapi semalam tak ramai pulak. Sangat heaven. Air pulak jernih aje.


Imran kemain suka mandi. Tak mau keluar dari sungai langsung!


Sepupu-sepapat nya yang lain semuanya dah menggigil-gigil. Tapi Imran, anak teruna saya yang gagah perkasa lagi macho itu rileks aje. Tak menggigil langsung!


Mungkin kerana lapisan lemaknya yang 'tebal' berbanding sepupunya. Hehe. Ye lah, Imran macam mamanya jugak. Dah berendam lama-lama dalam air pun maintain lagik. Tak mainlah menggigil-gigil ni. Hahaha.


Maaflah takde gambar sendiri pulak dalam entri ni. Punyalah excited nak mandi sungai sampai lupa bawak henpon merangkap kamera saya tu.


En Abah pulak sibuk menjaga BBQ. SIL saya dengan rajinnya membawa ikan, ayam dan sotong sebagai mangsa BBQ. Pastu siap bawak bubur nasi, nasi putih, sambal sardin, sambal ikan bilis dan roti canai lagik. 


MIL saya pulak siap masakkan mee goreng untuk cucu-cucunya dan menantu hantunya yang sorang nih. Memang best in-laws saya kan? Hehe. Bab makan memang terjaga. Tu yang menantu perempuan tunggal ni pun makin dipam-pam hasil penjagaan rapi in-laws saya. Hihi.


Lepas mandi-mandi, of kos lah acara makan. Lepas tu bebudak ni sambung mandi lagi. Saya pulak, tengokkan Irma dah 'layu' semacam, terus bawa dia naik, tukarkan baju. Tak lama lepas tu Irma pun selamat zzzz dalam khemah yang SIL saya bawak.


As for Imran, punyalah lama dia berendam sampai saya pulak yang naik risau. Yelah. Sejuk kan. Takut selsema pulak dia nanti. Tapi, dia memang takmo keluar. Sampai menangis-nangis masa En Abah bawak dia naik. Tapi paksakan jugak sebab semua orang dah naik. Tinggal dia dengan En Abah je dalam sungai! Haiyo.


Nak dekat Zohor tu, awan pun dah start mendung. Cepat-cepatlah kitorang kemas barang dan khemah. Nasib baik sempat masuk dalam kereta. Kalau tak, memang habis basah kuyup.


Petang tu, kitorang semua tengah leka layan TV, yang En Abah pulak main Saidina dengan budak-budak. Tiba-tiba baru perasan yang Irma takde! Punyalah mengagau mencari Irma satu rumah!


Rupa-rupanya dia duduk rileks je dalam besen tempat MIL tadah air kat bilik air tu. Hmm... tak puas mandi sungai ye Irma? Hihi.


Syukur lah tak de apa-apa jadi kat Irma. Kebetulan air dalam besen tu pun seciput je. Kalau tak, naya jugak. Peringatan untuk diri sendiri - lain kali tutup pintu bilik SIL yang ada attached bathroom itu.









No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!