Friday, November 20

Mari Menyanyi Bersama Imran

Selama ni, kalau nyanyikan apa-apa lagu untuk anak, saya hanya menyanyi dan anak hanya mendengar.


Baru-baru ni, saya saja nak uji Imran, samada dia tahu atau tak lirik lagu yang selama ni saya nyanyikan untuk dia.


#1 Lagu Barney

Saya : I love you, you love~

Imran : ~miii...

Saya : We are happy fami~

Imran : ~liii...

Saya : With a great big hug and a kiss from me to~

Imran : ~yuu..

Saya : Won't you say you love me~

Imran : ~tuu...


Ok, lulus. Jom kita cuba lagu lain pulak.


#2 Lagu Tanya Sama Pokok (ini ke tajuknya?)

Ini adalah lagu versi saya. Lirik adalah main belasah saje.

Mama : Tanya sama pokok, apa sebab go~

Imran : ~yangg...

Mama : Nanti jawab pokok, angin yang gon~

Imran : ~cangg..

Mama : Tanya sama angin, apa sebab goncang, nanti jawab angin, tanyalah~

Imran : ~anginnn... (?? angin tanya angin balik? hehe)

Mama : Awan nanti kata, aku kandung ~

Imran : ~angin (hoh?)

Mama : Sampai tempat sejuk, aku pun~

Imran : ~angin.. (ni kes dah malas nak layan mama lah nih. muahaha)

Mama : Tengok dalam air, nampak bayang-bayang, campak satu batu, bayang pun~

Imran : ~ngok weee... --> tengok tv 


Hahaha. Apasal boleh melalut sampai tengok TV lak ni Imran?




Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!