Wednesday, December 16

Santau

Semalam En Abah telah mengajak saya tengok wayang. Ohhh dah lama gila tak tengok wayang.


Sementelah saya baru je habis baca novel New Moon, so niat di hati teringin pulak nak tengok movienya. Tapi, alangkah tak best nya bila sampai kat Jusco Cheras Selatan, New Moon hanya akan ditayangkan pada pukul 11 malam. Dah lambat sangat dah tu.


Movie yang lain macam tak menarik hati la pulak. Sudahnya En Abah ajak tengok Santau.


At first saya memang takmo. Mak penakut, nyah! Saya memang TAK BOLEH tengok cerita hantu. Biarlah ceritanya bodoh macam mana pun. Kalau ala-ala Supernatural tu boleh le mak nengok.


Hmm ingat tak cerita House on Haunted Hill? Cerita tu biasa-biasa je kan? TAPI, bila saya tengok cerita tu, saya asyik dok teringat-ingat adegan hantu dia. Nak dekat sebulan jugaklah. Tension weh bila dok teringat-ingat je. Nak tidur sorang-sorang dalam bilik pun takut. Benci!


Tapi memandangkan En Abah selalu temankan saya tengok movie yang bukan taste dia, saya pun mengalah. Tengok jugaklah cerita Santau tu.


Best ke? Entahlah. 80% daripada adegan yang ada 'benda' saya tutup mata. Hahaha. Pantang muziknya lain macam sikit saya terus tutup mata.


Anyway, memang saya salute lah dengan lakonan Mardiana tu. Memang hidup lah. As for watak Halim, lakonan Esma Daniel tak berapa menjadi. Tak cukup ego bagi seorang suami yang tak percayakan benda-benda macam santau nih.


Hantu (ke jin?) yang disuruh mengganggu Halim ni memang non stop muncul. Kejap-kejap ada, kejap-kejap ada. Tu yang mak asyik tutup mata je tu. Muahaha. Nak makan pop corn pun takde selera.


Jalan ceritanya ok la untuk filem Melayu, walaupun saya awal-awal lagi dah boleh agak dah siapa yang santau Halim.Tapi saya rasa Jangan Pandang Belakang lagi seram kot. Maybe sebab cerita tu pasal hantu, sedangkan Santau ni buatan orang.


Kesimpulannya, malam tadi saya asyik mimpi hantu je. Ish. Tension betul!





5 comments:

~ As ~ said...

kitorang pun tgk new moon ari tu lewat mlm sangat... tak nak aku tgk filem hantu, mak penakut wooo.... dl tgk JPB, 80% tutup mata...ahahaha

3740Journal said...

nak tengok. dah lame betul tak tengok movie. tapi org cakap citer ni tak sesuai org pregnant tgk kt wayang. kene tunggu cd ahh neh

Unknown said...

as,
ahaha sama la kita. hmm kalau nak tengok new moon kena pi weekend la kot gamaknya.

azza,
haah org pregnant jgn ngengada nak tengok. terkejut2 ok citer nih. non-stop terkejut dari mula sampai habis.

yaya said...

saya teringin nak tengok cite santau tu tapi saya pregnant hubby tak kasi....

Unknown said...

yaya,
ceritanya taklah seram sangat tapi more to terkejut2. tu yang tak berapa sesuai dengan org pregnant kot.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!